سیستم‌های هایپرفلکس(HyperFlex) سیسکو (Cisco)

/ 23 می 16

در این مقاله قصد داریم با نوآوری جدیدی که شرکت سیسکو در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی کرده است و با نام سیستم‌های HyperFlex شناخته می‌شود، آشنا شویم.

سیستم‌های هایپرفلکس (HyperFlex) :

کمپانی سیسکو از یک نوآوری جدید در مراکز داده(Data center) با هدف سرعت بخشیدن به گسترش Hybrid Cloud رونمایی می‌کند. این نوآوری شامل سیستم‌های هایپرفلکس سیسکو و سوئیچ‌های مراکز داده با نام Nexus 9200 و لاین‌کارت‌های مربوط سوییچ‌های Nexus 9500 می‌باشد:

cisco nwxus 9200 data center switches

cisco nwxus 9200 data center switches

cisco hyperflex system

cisco hyperflex system

             

 

            

          

Cisco Line Card for nexus 9500

Cisco Line Card for nexus 9500


سیسکو نسل بعدی سوئیچ‌های مراکز داده را با سرویس Cloud مقیاس‌پذیر و با صرفه اقتصادی ارائه می‌کند.

اولین صنعت end-to-end فوق همگرا(Hyper Converged) راه حلی بر مبنای سرعت، انعطاف‌پذیری و سادگی ارائه می‌کند که این راه‌حل CliQr نام دارد.

امروزه سیسکو در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به مراکز داده، نوآوری خود را در ۳ حوزه کلیدی ارائه کرده است :

۱- شبکه

۲- زیرساخت فوق همگرا(HyperConverged)

۳- تنظیمات Hybrid Cloud که می‌تواند به گسترش برنامه‌های کاربردی میانی(Centric Application)

Hybrid Cloud کمک کند.

سیسکو در حال پیشروی و ارائه نوآوری‌های خود در زمینه مراکز داده با تکنولوژی SDN و سوئیچ‌های Nexus با مقیاس Cloud (10/25/40/50/100 Gbps) می‌باشد. بحث قیمت‌گذاری در این نوآوری سیسکو تا ۱۰برابر بهینه خواهد شد.

پلتفرم جدید سوئیچ‌ها از لحاظ مقیاس، امنیت و کارایی، نیازمند Microserviceها، Containerها و هم‌چنین فشرده‌سازی ترافیک موردنیاز برای ذخیره‌سازی IP و زیرساخت فوق همگرا می‌باشد.

سوئیچ‌های جدید سیسکو که به مدت ۲ سال بر روی آن کار شده است، یک امتیاز ویژه را نسبت به سایر رقبا به مشتریان خود ارائه می‌کند.

این امتیاز ویژه سیسکو همان سیستم‌های هایپرفلکس(HyperFlex) می‌باشد. این سیستم‌ها بر مبنای پلتفرم محاسبه UCS ساخته شده‌اند که معماری جدیدی بر پایه زیرساخت فوق همگرا(HyperConverged) را با خود به همراه می‌آورند. سیستم‌های هایپرفلکس سیسکو سیاست ساده شده اتوماسیون در میان شبکه است و در رابطه با ذخیره‌سازی سیستم‌های گسترده مجموعه برنامه‌های کاربردی تجاری (Enterprise Application) می‌باشند. سیستم‌های هایپرفلکس سیسکو فراتر از اولین نسل سیستم‌هایی با راه‌حل فوق همگرا است که محدودیت شدیدی بر روی شرایط اجرا، انعطاف‌پذیری و سادگی عملیات درخواستی توسط MicroServiceها و Containerها، برنامه‌های جدید کاربردی و Cloudهای دنیای امروزه IT دارد.

زیرساخت‌های نرم‌افزاری سیسکو که با UCS محاسبه و شبکه که با راه‌حل‌های ACI و SDN توصیف می‌شد اکنون با سیستم‌های هایپرفلکس با قابلیت ذخیره‌سازی امور، ممکن می‌شود.

به علاوه سیسکو اعلام کرده است که قصد دارد تکنولوژی CliQr را ارائه نماید.

پلتفرم Cloud Center، محیطی ساده و در عین حال جامع را برای مشتریان فراهم می‌کند که تنظیمات مرکزی برنامه‌های کاربردی آن‌ها، برای حالت شخصی(private)، حالت ترکیبی(Hybrid) و حالت عمومی(Public) تنظیم شده است.

پلتفرم CliQr برنامه‌های کاربردی تجاری(Enterprise Application) را به زیرساخت مراکز داده ناهمگون(Bare Metal) در حال اجرا، Containerها و محیط‌های مجازی شده گره می‌زند.

چنین پیامی این نوید را می‌دهد که سیسکو قرار است اولین نوآوری‌ها در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار را ارائه کند و محصولات جدیدی را در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کند.

هدف سیسکو کمک به مشتریان برای رسیدن به امنیت بیش‌تر، ساده‌تر شدن امور، مقیاس‌پذیری بهتر و قیمت موثرتر مراکز داده می‌باشد که باعث می‌شود Business در صنعت سیسکو به سرعت پیشرفت کند و مشتریان به سرعت خود را با Hybrid Cloud وفق دهند.

منبع : سیسکو

گردآورنده : کیانا چنگیزی

                کارشناس فروش