مایکروسافت سرویس برنامه‌‌ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی Genee را تصاحب کرد

/ 23 آگوست 16

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که سرویس برنامه‌ریزی Genee را تصاحب کرده است. این اقدام مایکروسافت با هدف یکپارچه‌سازی سرویس Genee با آفیس ۳۶۵ صورت گرفته است. 

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که Genee، سرویس برنامه‌ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی را تصاحب کرده است. این کمپانی در نظر دارد تا فناوری موجود در پس این سرویس را با آفیس ۳۶۵ یکپارچه کند، بر این اساس فعالیت سرویس Genee از تاریخ ۱۱ شهریور متوقف می‌شود تا از این پس زیر نظر مایکروسافت و یکپارچگی با آفیس ۳۶۵ به کار خود ادامه دهد. البته جزییات این اقدام مایکروسافت هنوز فاش نشده است.

Genee سال ۲۰۱۴ با هدف ساده‌سازی برنامه‌ریزی و تعیین وقت ملاقات و جلسات تاسیس شد. تعیین وقت ملاقات یا یک جلسه با این سرویس طی یک فرایند سه مرحله‌ای انجام می‌شود: ارسال ایمیل به شرکت‌کنندگان جلسه، رونوشت “genee@genee.me” و توصیف جلسه (نوع جلسه و زمان‌بندی کلی آن). این سرویس با استفاده از پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های تصمیم‌گیری بهینه‌ی خود، باقی مراحل را طی می‌کند. اگرچه Genee مبتنی بر ایمیل است، اما سرویس یاد شده به واسطه‌ی اپلیکیشن iOS، پیام کوتاه، فیسبوک مسنجر، پیام‌های مستقیم توئیتر و چت اسکایپ نیز کار می‌کند. مایکروسافت Genee را برای گروه‌های بزرگی که در آن‌ها به تقویم فردی دسترسی ندارید، بسیار مفید و سودمند می‌داند.

بن چانگ و چارلز لی، بنیان‌گذاران Genee، “با هدف توسعه‌ی نسل بعد تجارب هوشمند، به مایکروسافت می‌پیوندند”. این دو، مایکروسافت را به عنوان “کمپانی پیشرو در زمینه‌های بهره‌وری شخصی و سازمانی، هوش مصنوعی و فناوری مرتبط با دستیارهای مجازی”، توصیف می‌کنند و مشتاقانه در انتظار پیوستن به تیمی هستند که “به ارائه‌ی سرویس‌های پیشرفته‌ی مبتنی بر زبان و هوش متعهد است”.

تصمیم مایکروسافت مبنی بر تعطیل کردن Genee‌ چندان تعجب‌آور نیست؛ در بسیاری از موارد مشابه دیگر، سرویس تصاحب شده‌ی اولیه، از دسترس خارج می‌شود، با این حال باعث شگفتی است که مایکروسافت تنها دو هفته به کاربران این سرویس فرصت داده است، ظرف تنها ۱۰ روز، Genee دیگر هیچ‌گونه یادآور یا طرح‌ مفیدی را ارسال نخواهد کرد. تنها خبر مسرت‌بخش این است که ورودی‌های تقویم کنونی که توسط Genee ایجاد شده‌اند، باقی خواهند ماند.

لازم به ذکر است که Genee اوت سال ۲۰۱۵ قادر به جذب سرمایه‌ی ۱.۴۵ میلیون دلاری از جانب سرمایه‌گذران Aspiration Growth، کاترینا گارنت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری Streamlined و UJ شد.