متخصصان حوزه‌های مختلف برای توسعه 5G با یکدیگر متحد خواهند شد

/ 8 ژانویه 17

internet 5G

دنیای کسب و کار به معنای دیدن فرصت‌ها و بهره بردن از آن‌هاست. دنیای موسیقی به معنای درست نواختن سازهاست. دنیای فناوری به معنی ارایه یک ایده برای اولین بار به بهترین نحوی است که مردم از آن استقبال می‌کنند. دنیای سیاست به معنی پیدا کردن بهترین راهکارها و ارایه آن‌ها در مثبت‌ترین حالت ممکن است. دنیای آموزش به معنای آموزش یک برنامه خاص به بهترین نحو ممکن به انسان است. تمامی این حوزه‌ها دارای یک نقطه مشترک هستند و می‌توانند از اینترنت 5G استفاده مفیدی داشته باشند به این ترتیب باید برای عملی شدن هرچه سریع‌‌تر این فناوری با یکدیگر متحد شوند. 

سازمان مهندسان برق و الکترونیک که به IEEE معروف است نیز به دنبال پیاده‌سازی همین اتحاد است و IEEE 5G Initiative را تشکیل داده تا به دنبال اعضای داوطلب در رشته‌های آکادمیک و دنیای حرفه‌ای به خصوص صنعت تلکام باشد. این اقدام می‌تواند سنگ بنای توسعه 5G و عرضه جهانی آن باشد. هدف اصلی IEEE کنار هم جمع کردن متخصصان در حوزه‌ای مختلف و رویارویی با برخی از موانع رگولاتوری، فنی، اقتصادی و مصرفی برای عرضه اینترنت 5G و هم‌چنین دست‌یابی به تمامی مزایای 5G در سناریوهای مصرفی مختلف و دستگاه‌های مختلفی است که کاربران برای دسترسی به اینترنت از آن‌ها استفاه می‌کنند.

این تیم از اینترنتی حرف می‌زند که سرعت آن از سرعت نور نیز بیش‌تر خواهد بود و Tactile Internet نام خواهد داشت. این سرعت از طریق توسعه استاندارد‌ها و فناوری‌های مورد نیاز 5G قابل دستیابی است.

منبع: تک‌شات