کاربرد فضای ابری و اینترنت اشیاء

/ 10 می 17
منظور از اینترنت اشیاء به بیان ساده، اینترنتی شدن تمام وسایل درون منزل و خیلی چیزهای دیگر در اطرافمان است.

IoT Cloud

اگر بخواهیم صادق باشیم و دنیای تحولات فناوری را واقع‌بینانه نگاه کنیم، باید بگوییم که از آن‌جا که “اینترنت اشیاء”، یک بازار جدید با فناوری‌های جدید است، استانداردهایی که در این حوزه اعمال شده است، هنوز بسیار اندک هستند و به همین خاطر هم روند استفاده از آن، در افزایش است، ضمن این‌که تعداد زیادی از شرکت‌ها سعی می‌کنند که از این قابلیت در کارهای خود بهره ببرند.

 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، این نکته کلیدی است که پیش از شروع یک پروژه اینترنت، باید چند پیش‌نیاز را رعایت کنید. یکی از این پیش‌نیازها، داشتن یک سازمان فناوری اطلاعات است که بتواند دستگاه‌ها، داده‌ها و سیستم‌ها را یکپارچه، منطبق و از لحاظ امنیتی در سطح مناسبی نگه دارد و این اطمینان را حاصل کند که زیرساخت‌ها بتوانند داده‌های مورد نظر شما را مدیریت کنند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود اشتیاق فراوانی به سمت حوزه اینترنت اشیاء وجود داشته باشد، گستردگی آن است.
انقلاب اینترنت اشیاء وارد بخش‌های صنعتی نیز شده است و کم کم آن را فرا می‌گیرد.

نمونه دیگری از کاربرد اینترنت اشیاء، خانه‌های هوشمند است که پیش از این برای مردم به صورت یک رؤیا بود، لیکن اکنون شاهد آن هستیم که این خانه‌ها، تمام فعالیت‌های روزانه ما را در نظر می‌گیرد، در خانه را برایمان باز کند، زمانی که یخچال خالی می‌شود برایمان سفارش دهد.

IoT-Development

بحث دیگر ما روی فضای ابری و کاربردهای آن است. ارائه دهندگان فضای ابری دارند زیرساخت‌های خود را به گونه‌ای می‌سازند که بتوانند از مزایای اینترنت اشیاء بهره‌مند شوند و بتوانند با استفاده از قابلیت‌های آی.اُ.تی به کاربران خود خدمت رسانی نمایند.
مزایای استفاده از سرویس‌های ابری، سریع، خودکار و پویا بودن آن است. با استفاده از حسگرها و دستگاه‌های هوشمند می‌توان بر دستگاه‌های مختلف نظارت کرد و به سرعت نسبت به وضعیت‌های مختلف واکنش نشان داد.

به طور خلاصه، با وجود استانداردهایی که روز به روز روی صنعت فناوری اطلاعات اعمال می‌شود، کماکان این صنعت به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد و تولیدکنندگان می‌بایست از این استانداردها به نحو احسن بهره‌برداری کنند و توجه مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

منبع: ایتنا