آمازون نسخه قابل حمل دستیار صوتی اکو را خواهد ساخت

/ 13 ژانویه 16

شرکت آمازون قصد دارد به زودی نسخه قابل حمل اسپیکر وای فای خود که به دستوران صوتی پاسخ می‌دهد را روانه بازار کند.Eco Amazon

اکو که ترکیبی از یک موزیک پلیر و یک دستیار دیجیتال است از سوی آمازون و منتقدان واکنش‌های مثبتی را دریافت کرده است.

به نظر می‌رسد که فرآیند گوش دادن به موسیقی با استفاده از آمازون اکو مانند داشتن یک دی جی انسانی است که همواره آماده کمک رسانی است. از سوی دیگر و در کنار موسیقی، این اسپیکر می‌تواند با استفاده از قدرت آمازون الکسا، رقیب سیری، اطلاعات مختلفی همچون آب و هوا، نتایج رویدادهای ورزشی و شرایط ترافیکی را برای کاربر شرح دهد.

نسخه جدید آمازون اکو از نسخه فعلی کوچکتر خواهد بود و نیازی نیست که برای پذیرش دستورات صوتی به برق متصل باشد، در هر حال کاربر باید در صورت نیاز به استفاده از دستورات صوتی، یک دکمه را فشار دهد، فشار دادن این دکمه برای فعال شدن حالت شنیداری اکو منطقی به نظر می‌رسد زیرا قابلیت‌های شنیداری همیشگی نسخه اولیه این دستگاه موجب خالی شدن باتری آن در بازه زمانی بسیار کوتاهی می‌شود. این اسپیکر جدید به راحتی درون کف دست کاربر جا می‌شود. این دستگاه با استفاده از پایه شارژ مخصوص خود شارژ خواهد شد.

قیمت این محصول جدید نیز در مقایسه با قیمت ۱۸۰ دلاری آمازون اکوی فعلی کمتر خواهد بود، گرچه قیمت دقیق آن هنوز تعیین نشده است.

این اولین باری نیست که خبر رضایت آمازون از پروژه اکو و تصمیم این شرکت برای توسعه آن را می‌شنویم. هفته گذشته در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ با خبر شدیم که خودروهای فورد از این پس با دستیار صوتی آمازون هماهنگ می‌شوند و به این ترتیب کاربران می‌توانند برای انجام امور مختلفی هم چون باز و بسته کردن در پارکینگ یا روشن کردن خودروی خود از آمازون اکو استفاده کنند.

منبع: www.techshot.ir