اینترنت پر سرعت ترابیتی در راه است – تجربه‌ی سرعتی باور نکردنی!

/ 27 سپتامبر 16

ict

در این دنیای مدرن، ظاهرا نیاز به اینترنت به دیگر نیازهای ضروری افراد افزوده شده است. اما شاید کار از نیاز به اینترنت نیز گذشته و باید در مورد نیاز به اینترنت پرسرعت صحبت کنیم. خبرها حاکی از آن است که اینترنت پر سرعت ترابیتی در راه است!

تیمی متشکل از Nokia Bell Labs ،Deutsche Telekom T-Labs و دانشگاه فنی مونیخ گام‌های مهمی به سوی اینترنت بسیار بسیار پرسرعت برداشته‌اند. آن‌ها می‌گویند به ظرفیت انتقال بی سابقه‌ی «یک ترابیت در ثانیه» دست یافته‌اند.

طبق گفته ی این تیم، قله‌ی ترابیت بر ثانیه تقریبا از لحاظ تئوری حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در اتصال فیبری به شمار می‌رود. در واقع سرعتی بی‌نظیر و خارق‌العاده!

آن‌ها با تنظیم نرخ انتقال داده به طوری که کاملا داینامیک و پویا، خود را با شرایط کانال و تقاضای ترافیک وفق دهد به این سرعت دست یافته‌اند.

به نظر می‌رسد این رویکرد به جای یک مسابقه‌ی سخت برای رسیدن به سرعت‌های بالا، از پروسه هوشمندتری استفاده می‌کند تا به سرعت ترابیتی در مقیاس پایدار برسد.

tarabiti internet

تجربه‌ی دنیای مدرن با اینترنت پرسرعت ترابیتی

 

فقط برای این که این موضوع کاملا برایتان روشن شود بهتر است بدانید که با اتصال ۱ ترابیتی می‌توانید هر ثانیه ۱۲۵ گیگابایت داده انتقال دهید.

یعنی از لحاظ تئوری با اتصال ترابیتی می‌توانید ۲۵ فیلم ۵ گیگابایتی را در عرض فقط یک ثانیه دانلود کنید.

محققان قبلا به سرعت‌های این چنینی دست یافته بودند. اما نکته‌ی مهم این است که این تیم در یک شبکه‌ی واقعی به این سرعت رسیده‌اند. یعنی این موضوع کمتر تئوریک است و احتمال زیادی وجود دارد که در دنیای واقعی بشود آن را اعمال کرد.

در واقع عده‌ای چند سال پیش در بریتانیا به اتصال 1.4Tb دست یافته بودند.

سرعت‌های این چنینی با استفاده از اتصالات چندگانه یا در محیط آزمایشی کنترل شده اتفاق می‌افتند.

شاید اینترنت‌های ترابیتی در آینده‌ی نزدیک به خانه‌ی شما نیایند، اما ارائه‌دهندگان خدمات داده‌ای باید از عهده‌ی تامین شبکه‌های بی‌سیم 5G برآیند.

این موضوع کاربران را قادر می‌‌سازد مقادیر حیرت‌انگیزی از داده را در هر لحظه استفاده کنند.

دست‌یابی به این موفقیت می‌تواند به ارائه‌دهندگان خدمات داده‌ای کمک کند تا پهنای باند انبوهی که برای ارائه خدمات 5G لازم است فراهم کنند.

Source: gizmodo