برگزاری دومین سمینار تخصصی FTTx زایکسل توسط شرکت دلسا با همکاری مخابرات ایران

/ 29 اکتبر 17

سمینار FTTX زایکسل

دومین همایش «تخصصی FTTx زایکسل» با هدف «ارائه‌ی راهکارها و معرفی محصولات زایکسل در زمینه‌ی تکنولوژی FTTx » دوم آبان در مرکز همایش‌های مدیریت صنعتی، سالن پویش در تهران برگزار شد.

 

همایش تخصصی FTTx زایکسل که توسط شرکت مهندسی تدبیر پرداز دلسا و همکاری مخابرات ایران برگزار شد، میزبان کارشناسان و اساتید حوزه‌ی تخصصی FTTx زایکسل با هدف ارائه‌ی راهکارها و معرفی محصولات زایکسل در زمینه‌ی تکنولوژی FTTx  بود.

 
 
 
 
زارعیان مخابرات ایران

دکتر زارعیان:
امنیت و کیفیت شبکه، دو مقوله اصلی حفظ رضایتمندی مشتریان است.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: بر اساس بررسی‌ها و پایش‌های صورت گرفته، دو مقوله امنیت و کیفیت شبکه، بالاترین نیازهای مشتریان محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان، معاون امور مشتریان این شرکت در دومین سمینار تخصصی شرکت زایکسل با موضوع FTTX سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: با وجود تنوع در پیدایش و ارائه اپلیکیشن‌ها و محتوا که جذابیت بالایی را برای مشتریان داراست، اما آنان دو مسئله، امنیت و کیفیت را مهم‌ترین نیازهای خود برشمردند.

معاون امور مشتریان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، توجه به ارتقا شبکه را پیش‌نیاز ارائه خدمات عنوان کرد و اظهار داشت: در برنامه تحول ره نگاشت مخابرات ایران که اساسی ترین رویکرد آن توجه به خواست مشتری‌ست، اهمیت ویژ‌ه‌ای به ارتقاء شبکه برای تامین زیرساخت‌های لازم داده شده است.

وی به آمار مصرف اینترنت در ایران و کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: هرچند، میانگین مصرف اینترنت در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است، اما افزایش نیازهای مشتریان در طول زمان، نشان‌دهنده این است که تامین زیرساخت‌های لازم بر بستر فیبرنوری – که شرکت مخابرات ایران به صورت جدی از سال گذشته در حال پیاده سازی آن است، – یک ضرورت محسوب می‌شود.

دکتر زارعیان، در ادامه از تشکیل کمیته صدای مشتری خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیته پیوسته با جلساتی که به صورت ویدیو کنفرانسی با مخابرات مناطق سراسر کشور برگزار می‌کند، ضمن پیاده‌سازی خواسته‌های مشتریان، دو مسئله امنیت و کیفیت شبکه را پی‌گیری می‌کند.

معاون امور مشتریان مدیرعامل در پایان سخنان خود، توجه به تغییر و تحولات در حوزه IT را ضروری دانست و گفت: تغییراتی که در این حوزه در حال انجام است بر کسی پوشیده نیست، از این‌رو، همه ما باید با آموزش‌های لازم و استفاده از فرصت‌ها، خود را با این تغییرات همگام کنیم.

مهندس عسگری راد مدیر کل طراحی و بهینه شبکه مخابرات ایران
 
مهندس عسگری راد، مدیرکل طراحی و بهینه‌سازی شبکه یکی از سخنرانان این همایش، درباره‌ی ضرورت‌ها و دلایل برگزاری این همایش گفت: «با توجه به نیاز روزافزون تأمین پهنای باند مشترکین و عدم استفاده بهینه از زوج‌سیم مسی، ضرورت استفاده از فیبر نوری برای ارائه‌ی سرویس‌های با پهنای باند بالا با تکنولوژی FTTx و تجهیزات GPON امری اجتناب‌ناپذیر است. »
 
 

عسگری راد در این زمینه افزود: «استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در این زمینه مانند تکنولوژی FTTx در مخابرات ایران در آغاز راه می‌باشد و چشم‌انداز مخابرات برای ۱۰ سال آینده حرکت کامل از تکنولوژی‌های سیم‌های مسی به این تکنولوژی است. »

همایش تخصصی FTTx زایکسل که برای دومین بار برگزار ‌شد، تلاش دارد تا با معرفی محصولات و راهکارهای جدید، زمینه‌ی استفاده از این تکنولوژی را فراهم آورده و باعث افزایش سطح دانش در مهندسین و متخصصین حوزه‌ مخابراتی گردد.

 
 

موضوعات محوری همایش:

موضوعات محوری این نشست تخصصی:

  • ارائه راهکارهای تکنولوژی FTTx
  • ارائه راهکارهای تکنولوژی GPON
  • معرفی محصولات زایکسل در زمینه FTTx و GPON
  • ارائه تجربیات زایکسل در اجرا و پیاده‌سازی FTTx در نقاط مختلف دنیا

سخنرانان اصلی همایش:

  • آقای دکتر زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با موضوع امنیت و کیفیت شبکه برای حفظ رضایت مشتریان
  • آقای مهندس عسگری راد مدیرکل طراحی و بهینه‌سازی شبکه شرکت مخابرات ایران با موضوع ارائه چشم‌انداز پروژه FTTx در مخابرات ایران
  • آقای مهندس اشراقی مدیرعامل شرکت مهندسی تدبیرپرداز دلسا با موضوع معرفی و ارائه رزومه شرکت دلسا و همکاری‌های مخابراتی
  • آقای مهندس جِف مدیر محصول FTTx شرکت زایکسل با موضوع معرفی محصولات زایکسل در FTTx و GPON

برنامه‌های جانبی:

  • برگزاری گارگاه آموزشی(Workshop) پروژه FTTx با محصولات زایکسل

گفتنی‌ست، دومین سمینار تخصصی شرکت زایکسل با موضوع FTTX، سه شنبه، ۲ آبان ۹۶ با حضور دکتر زارعیان، معاون امور مشتریان مدیرعامل، مهندس عسگری راد، مدیرکل طراحی و بهینه سازی شبکه و مدیران حوزه شبکه مخابرات ایران و مناطق سراسر کشور و همچنین مهندس اشراقی، مدیرعامل شرکت دلسا با میزبانی آن شرکت برگزار شد.