بهره وری حداکثری از فناوری وایرلس

/ 30 آوریل 22


  بهره وری حداکثری از فناوری وایرلس

امروز با توجه به افزایش امر تحصیل و کار از منزل، و استفاده از سرویس های سرگرمی دیجیتال، اهمیت داشتن یک اینترنت وایرلس مطمئن در محل سکونت هر روز بیشتر از دیروز می شود.

پاتریک هیرشر، مدیر توسعه بازارهای وایرلس شرکت زایکسل می گوید: بعد از اسباب کشی یکی از دوستانم به خانه ای قدیمی، با او تماس تصویری گرفتم تا اطراف خانه را ببینم. تماس بسیار لذت بخش بود اما به علت افت سیگنال وایرلس، تصویر دچار اختلال می شد. به گفته دوست من علت این اتفاق کم بودن قدرت وای فای در اتاق طبقه بالا که به عنوان دفتر کار از آن استفاده می کرد بود. او از وجود چند مشکل مربوط به سیگنال وای فای در چند محل در خانه متعجب بود، به این دلیل که خانه با اینکه قدیمی بود اما زیاد بزرگ نبود و دیوار های ضخیمی نداشت.

  مشکلات غیر منتظره

باید بگم حتی من هم متعجب شده بودم. ولی این مورد مثال بسیار خوبیست که متوجه شویم هیچ وقت نمی توان تحمین زد شبکه وایرلس چقدر خوب قرار است کار کند و باید حتما در محل و شرایط خاص آن را تست کنیم تا مطمئن شویم. برای خیلی از مردم از جمله دوست من، سیگنال ضعیف یک مشکل بزرگ است. ممکن است مانند دوست من در منزل کار کنید و جلسات متعدد داشته باشید و به علت دوری اتاق کار از روتر یا اکسس پوینت دچار مشکل شوید. یا مثل دختر و پسرش محصل باشید و نیاز به یک سیگنال وایرلس قوی برای کلاس های آنلاین یا استفاده از سرویس های آنلاین داشته باشید.

این مشکل در خیلی از منازل بسیار شایع است،  در اکثر منازل نقاط کور کوچک اما چشمگیری وجود دارند که به دلیلی نا مشخص آنتن دهی ضعیف است. و با افزایش وابستگی ما به اینترنت برای کار و تحصیل، این مورد می تواند تبدیل به مشکلی بزرگ شود.

یکی از راه های حل این مشکل، خرید Power line extenders است که برای خانه های نچندان بزرگ و دفتر های کار مناسب است. ولی اگر بخواهید آنتن دهی را در بیشتر از چند اتاق یا در چند طبقه گسترش دهید، نیاز به بیش از 1 عدد Power line extender خواهید داشت که باعث ضعیف شدن سیگنال می شود. ممکن است 50 درصد سیگنال را در گام اول و در گام دوم 25 درصد قدرت سیگنال را از دست بدهید، و اگر ویدیو کنفرانس داشته باشید یا حتی بخواهید آنلاین فیلم تماشا بکنید، این راه حل نمی تواند انتظارات شما را براورده کند.

پیوستگی قدرت سیگنال

یکی دیگر از راه حل ها استفاده از سیستم های Multy mesh است. با این راه حل شما می توانید سیگنال را با همان قدرت و پیوستگی مورد نیاز در سراسر ساختمان دریافت کنید.

این راه حل با رزرو کردن فرکانس 5 گیگاهرتز برای ارتباط بین روترها، آنتن دهی در تمامی نقاط را تضمین می کند.

تجربه ای برگشت ناپذیر

زمانی که از راه حل سیستم های Multy mesh استفاده کنید، دیگر هیچ وقت نخواهید خواست به استفاده از 1 روتر برای سیگنال دهی کل منزل استفاده کنید. این راه حل بسیار کارآمد و ساده است و راه های زیادی برای نصب و استفاده وجود دارد. می توان سناریو های متعددی را برنامه ریزی کرد تا حتی در نقاطی که آنتن دهی وجود داشته، اینترنتی سریعتر و با قدرت سیگنال بهتری را تجربه کنیم.

به طور معمول در منازل نقاط کور زیادی مانند اتاق خواب ها یا کنج ها وجود دارند که سرویس اینترنت شما بر بستر وایرلس، کیفیت کافی و لذت بخش را ندارد.

در صورتی که شما هم با همچین مشکلاتی مواجه هستید، کارشناسان دلسا با راه حل های متنوع و محصولات با کیفیت می توانند شما را در داشتن تجربه ای بهتر در استفاده از اینترنت وایرلس یاری رسانند.

منبع: https://www.zyxel.com/uk/en/blog/wifi-at-home-20220214-836334.shtml