تقویت ارتباطات آینده با فناوری 5G

/ 6 مارس 21

امروزه خیلی از کمپانی ها از جمله زایکسل، به جهت ارائه ی راه حلی سریع، امن و قابل انعطاف به نیازهای کاربرانخود در انتقال داده، 5G را پیشنهاد داده اند.

عوامل زیادی باعث شده اند تا 5G به عنوان راه حل ارائه شود. اولین عامل، توانایی 5G در ارتباطات موبایل است به این صورت که حتی برای افرادی که در مکان هایی زندگی می کنند ارتباطات ثابت بر بستر زوج سیم مسی یا فیبر نوری، در دسترس نیستند و یا نصب آن ها گران و سخت است، 5G می تواند دسترسی سریع به اینترنت را فراهم کند و بالاخره این افراد نیز به اینترنت متصل شوند.

از طرفی به نظر می رسد که در آینده، افراد بیشتری در خانه و یا در حال حرکت کار خواهند کرد. با 5G شما می توانید با بیشترین سرعت کار کنید و طوری ارتباط برقرار کنید که گویی در محل کار خود هستید. برای استفاده از 5G تنها کافی است در محلی حضور داشته باشید که بتوانید سیگنال دریافت کنید.

عامل دیگر این است که می توانیم از 5G به عنوان پشتیبانی برای ارتباط broadband استفاده کنیم. ارتباط broadband، ارتباط اصلی با اینترنت است که مودم یا روتر از آن برای تبادل داده از خانه ی شما با اینترنت استفاده می کند. امروزه بیشتر کسب و کارها به اینترنت بستگی دارند، به عنوان مثال در رستوران ها یا کافه ها اگر ارتباط اصلی با اینترنت قطع باشد، درگاه پرداختی آن ها کار نخواهد کرد و امکان پرداخت با کارت اعتباری وجود نخواهد داشت یا در مواردی که قرار است به کمک دوربین های امنیتی، محلی را روی موبایل یا لپ تاپ خود مانیتور کنید، نیاز دارید تا مطمئن باشید حتی اگر به هر دلیلی ارتباط اصلی قطع شد، همچنان ویدیوها انتقال داده می شوند، به همین جهت داشتن 5G به عنوان پشتیبان، بسیار ایده آل است.

زایکسل برای پاسخگویی به نیازهای کاربران خود، اولین هات اسپات موبایل 5G یعنی NR2101 را راه اندازی کرد. این دستگاه طراحی شده است تا شما بتوانید زمانی که می خواهید در خانه کار کنید و یا برای تعطیلات به مکانی سفر کردید که به Wifi دسترسی ندارید، از آن استفاده کنید. این تجهیز که از استاندارد 802.11ax برای شبکه های WLAN بهره می برد، قابلیت پشتیبانی از نرخ داده به میزان 1.2Gbps را در فرکانس 5GHz را دارد. با این دستگاه میزان تبادل داده بر روی هر دو فرکانس 2.4GHz و 5GHz به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. زایکسل در تلاش است تا بتواند دستگاه هایی برای همه کسب و کارهای کوچک یا بزرگ فراهم کند.

به طور کل 5G تکنولوژی است که به ما آزادی و انعطاف پذیری زیادی در سمت کاربران و با توجه به ادغام کردن سیستم ها و توزیع کردن کارها می دهد.

منبع : زایکسل