تمامی سیستم مترو نیویورک تا سال 2016 به وای فای مجهز خواهد شد

/ 9 ژانویه 16

اندریو کومو، فرماندار نیویورک به تازگی اعلام کرده است که تمامی سیستم متروی نیویورک که Metropolitan Transpiration Authority نام دارد تا پایان سال 2016 میلادی به فناوری‌های قرن 21 شامل پرداخت‌های همراه، ایستگاه‌های شارژ USB و وای فای برای تمامی 278 ایستگاه زیرزمینی مجهز خواهد شد. متروی نیویورک در حال حاضر بزرگترین سیستم مترو در جهان است.metro

شرکت Transit Wireless مسئول مجهز کردن ایستگاه‌های متروی نیویورک به اینترنت وای فای است، این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که مجهز کردن تمامی 278 ایستگاه به وای فای تا سال 2017 میلادی طول خواهد کشید، در هر حال اعلامیه جدید فرماندار نیویورک نشان می‌دهد که این شرکت باید برنامه‌های خود را تسریع کند. در حال حاضر بیش از نیمی از ایستگاه متروی این شهر دارای وای فای هستند.

به گفته کومو، نقش متروی نیویورک نقش در حیات و پویایی شهر نیویورک غیر قابل انکار است اما این مترو مدت‌هاست که با قدرت و ابعاد رو به رشد این شهر مطابقت ندارد، و این مطابقت فراتر از تعمیر و نگهداری است. مسئولان باید وسیع‌تر و بهتر فکر کنند و سیستم حمل و نقل مناسب قرن 21 را بسازند که در خور شان شهروندان نیویورک باشد. کومو قصد دارد MTA را مدرن‌تر از تمامی سال‌های گذشته کرده و آن را برای سال‌های آتی ارتقا دهد.

تجهیز ایستگاه‌های متروی نیویورک به سیستم پرداخت همراه بی سیم یکی از بزرگترین وعده‌های کومو است. مطابق با این طرح، مسافران می‌توانند برای ورود به مترو تنها اسمارت فون یا کارت اعتباری خود را مقابل سنسورهای نصب شده روی گیت‌های ورودی تکان دهند. این سیستم پرداخت در حال حاضر در برخی از سیستم‌های حمل و نقل در ایالات متحده و سایر نقاط جهان استفاده می‌شود.

 metro1

metro2

منبع: www.techshot.ir