توصیه‌های ZyXEL جهت جلوگیری از هک شدن مودم

/ 17 مارس 20

hacker-primary.idge

استفاده همه­‌گیر و روزافزون از خدمات اینترنت در این روزها، اهمیت توجه به نکات امنیتی را بیش از پیش نمایان کرده است.

یکی از نقاط آسیب­‌پذیر در استفاده از اینترنت، تامین امنیت ارتباط وایرلس مودم یا CPE با سایر تجهیزات است. هرگونه کاستی در این زمینه، افزون بر ایجاد امکان مصرف ترافیک مشترک توسط افراد دیگر، پی‌آمدهای امنیتی نیز در پی خواهد داشت.

برای مثال چنان‌چه امنیت وایرلس مودم شما به قدر کافی تامین نشده باشد، هکرها و سودجویان اینترنتی به سادگی می‌توانند به اسناد خصوصی شما دسترسی پیدا کنند یا از اینترنت­ شما در فضای مجازی سواستفاده کنند.

در این شرایط چنان‌چه با استفاده از اینترنت شما فعالیت غیرمجازی صورت گرفته باشد، شما به عنوان مالک سرویس، مسئولیت قانونی این فعالیت را بر عهده خواهید داشت.

مودم زایکسل

 

برای بالا بردن ضریب امنیت وایرلس مودم‌های خود، نکات کلیدی زیر را طبق توصیه‌های شرکت زایکسل در نظر بگیرید:

  • کلمه عبور وایرلس خود را در دوره‌های مشخص تغییر دهید.
  • یک کلمه عبور مناسب باید پیچیدگی داشته باشد. یعنی طول آن حداقل ده کاراکتر متشکل از ترکیب حروف بزرگ (A,B,C و…) و کوچک (a,b,c و …) و اعداد و نمادها (@،%،_،# و…) باشد.
  • در صورتی که از گوشی­‌ها و لپ­‌تاپ­‌های قدیمی استفاده نمی­‌کنید، حتما از WPA2 PSK برای تنظیمات امنیتی وایرلس خود استفاده کنید.
  • مودم­‌های وایرلس زایکسل دارای قابلیتی به نام WPS هستند. این قابلیت با وجود محاسن بسیار، معایب امنیتی نیز دارد که می‌تواند موجب ناامنی ارتباط وایرلس شما شود. توصیه می‌شود حتما آن را در حالت غیرفعال نگاه دارید.
  • کلمه عبور ورود به تنظیمات مودم را حتما تغییر دهید و چیزی انتخاب کنید که به سادگی قابل حدس زدن نباشد. به خاطر داشته باشید استفاده از شماره تلفن همراه، کد ملی و دیگر کدهای قابل پیش‌بینی از جمله مواردی‌ست که ضریب امنیت را کاهش می‌دهد.
  • قابلیت مک فیلترینگ را در مودم خود فعال کنید.
  • یکی دیگر از کارهایی که شما حتما باید انجام دهید، غیرفعال کردن قابلیت مدیریت از راه دور است که می‌تواند تا حد زیادی از تصاحب شبکه شما توسط هکرها جلوگیری کند. بیش‌تر مودم‌ها در تنظیمات خود این اجازه را به شما می‌دهند تا مدیریت آن را از طریق یک اتصال بی ‌سیم و از راه دور انجام دهید. اما این سادگی در استفاده، عوارض خاص خود را دارد و سلامت شبکه وایرلس شما را به خطر می‌اندازد، چون این بستر فراهم شده برای دسترسی بی‌سیم، توسط هکرها نیز قابل استفاده خواهد بود.
  • در آخر بهتر است در زمان‌هایی که به اینترنت نیاز ندارید، مودم‌تان را خاموش نگه‌دارید. با این کار علاوه برصرفه‌جویی در مصرف برق، ضریب امنیت ارتباط وایرلس و مودم خود را افزایش می‌دهید.

در صورت وجود هرگونه پرسش یا ابهام، کارشناسان پشتیبانی دلسا با کمال میل آماده پاسخگویی تلفنی به شما عزیزان هستند.