خودروهای بدون راننده را فراموش کنید؛ اولین کالسکه بچه خودران جهان ساخته شد + تصاویر

/ 25 ژانویه 16

چند سالیست که خودروهای بدون راننده مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا قرار گرفته و سرمایه‌های هنگفتی به منظور توسعه و تکامل آن‌هاکالسکه بچه خودران برای ورود به خیابا‌ن‌های عمومی صرف شده است. شرکت‌هایی هم چونگوگل، تسلا، بی‌ام‌و و اخیراً نیز اپل از جمله بازیگران اصلی این حوزه محسوب می‌شوند و قصد دارند با اتومبیل‌های خودران خود، بر این بازار نوظهور و البته پرسود حکمرانی کنند.

نمایشگاه CES امسال نیز مملو از رونمایی‌ها و خبرهای مربوط به این حوزه بود به طوری که این خودروها، نبض این رویداد بزرگ دنیای تکنولوژی را در دست گرفته بودند.

اما، بهتر است از این خودروها کمی فاصله بگیریم و به سراغ محصولی برویم که با الهام از این خودروها ساخته شده است. به تازگی، گروهی از محققان موفق به تولید اولین کالسکه بچه خودران در جهان شدند که می‌تواند محصولی بسیار کاربردی برای خانواده‌ها باشد.

این کالسکه که Smartbe نام دارد از یک سنسور ردیاب حرکتی بهره می‌برد که با استفاده از آن، حرکات شخص نزدیک به کالسکه را شناسایی می‌کند و با توجه به آن، حرکت کرده و یا توقف میکند.

این کالسکه خودران، علاوه بر مجهز بودن به یک موتور الکتریکی برای حرکت، از یک اسپیکر وایرلس برای پخش موزیک برای کودک، گرم کننده بطری، کمربند ایمنی و سه سایبان با قابلیت تاشدن برخوردار است. هم‌چنین طراحان این کالسکه، به منظور بالا بردن ضریب امنیتی، Smartbe را به دوربین‌های داخلی و بیرونی و زنگ هشدار ضد سرقت مجهز کرده‌اند.

هدایت این دستگاه از طریق پنل تعبیه شده بر روی دسته کالسکه و هم‌چنین اپلیکیشن iOS و اندروید ویژه‌ای که برای این محصول طراحی شده است، امکان‌پذیر است.

موتور الکتریکی این کالسکه نیز در سه حالت کار می‌کند که در حالت Self-propelled، از سنسورهای این دستگاه برای حفظ فاصله ثابت با والدین در حین حرکت استفاده می‌شود. در حالت Assist-propelled، کالسکه به صورت خودکار به جلو حرکت می‌کند و در حالت دستی نیز، افراد می‌توانند از آن همانند یک کالکسه معمولی استفاده کنند.

کالسکه بچه خودران

این دستگاه از طول عمر باتری 6 ساعته برخوردار است و در کنار تمامی این ویژگی‌های خارق‌العاده، می‌تواند گوشی موبایل شما را نیز شارژ کند.

این کالسکه هم اکنون برای جذب سرمایه اولیه به منظور تولید انبوه در وب‌سایت IndieGogo ثبت شده و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت 3199 دلار، این محصول را خریداری نمایند تا در صورت تامین سرمایه مورد نیاز، ماه آوریل 2017 آن را تحویل بگیرند.

کالسکه بچه خودران

 

کالسکه بچه خودران

 

کالسکه بچه خودران

 

کالسکه بچه خودران

 

کالسکه بچه خودران

 

کالسکه بچه خودران

منبع: تک‌شات