دلسا راهکارهای هوشمندسازی ساختمان را رونمایی کرد.

/ 30 می 15

شرکت تدبیرپرداز دلسا نخستین بار از راهکارهای هوشمندسازی ساختمان در نمایشگاه تلکام رونمایی کرد.

راهکارهای هوشمندسازی ساختمان

راهکارهای هوشمندسازی ساختمان

میثم قاسمی، مدیرفنی شرکت دلسا در گفت و گو با روزنامه فناوران گفت: هوشمندسازی ساختمان ها از طریق یک دستگاه کنترلر و چند سنسور امکان پذیر است. دستگاه کنترلر به اینترنت خانه وصل می شود و اطلاعات دریافتی از سنسورهای بی سیم را از طریق اپلیکیشن موبایل و محیط وب اطلاع رسانی می کند.
به طور مثال فرکانس z-ware به دستگاه کنترلر متصل می شود و به محض این که درب خانه باز شد شروع به فیلم برداری کرده یا آژیر به صدا در می آید و به شماره ای که برایش تعریف شده پیامک فرستاده می شود.
قاسمی تاکید کرد: با استفاده از یک دستگاه کنترلر و سنسورهای مختلف می توان به راحتی ساختمان ها را هوشمند و امنیت آن ها را برقرار کرد.

جلوگیری از آتش سوزی
مدیرفنی شرکت دلسا در خصوص قابلیت های سایر سنسورها نیز گفت: یک سری سنسورها برای دود و رطوبت هستند که روی سقف و دیوار نصب می شوند و به محض تشخیص دود و رطوبت از طریق دستگاه کنترلر اطلاع رسانی می کنند.
وی افزود: در عین حال از طریق سرویس هایی که برای آن تعریف شده، از صحنه فیلم برداری کرده یا تهویه هوا را به طور خودکار روشن می کند.
به گفته قاسمی، این دستگاه چند حسن دیگر نیز دارد؛ اول این که نیاز به دانش نصب نیست و با استفاده از محیط مدیریتی نرم افزاری بسیار ساده به راحتی در خانه یا محل کار قابل نصب است. دیگر این که نیاز به کابل کشی نیست و دستگاه کنترلر را به سادگی می توان به ADSL خانگی وصل و سایر سنسورها را به آن متصل کرد.

استقبال اپراتورهای موبایل
قاسمی با بیان این که اپراتور دویچه تلکام آلمان و ترکیش تلکام ترکیه این خدمات را به کاربران خود ارایه می دهند. گفت: دلسا نیز با اپراتورهای موبایل و ثابت مذاکره کرده و آن ها از این امر استقبال کرده اند که از طریق تلفن همراه اطلاعات ارایه شده توسط سنسورها در دسترس باشد.
وی گفت: این محصول تایوانی به زودی وارد بازار ایران می شود و تا دو ماه دیگر در اختیار کاربران قرار می گیرد