راهکارهای گسترش برد و افزایش سیگنال وای‌فای

/ 23 جولای 18

برای گسترش برد و افزایش سیگنال وای‌فای، مودم نباید در محلی پنهان شود و از دید دستگاه‌ها به دور باشد. بهترین نقطه منزل خود را از نظر دسترسی به آنتن مودم وایرلس پیدا کنید.

zyxel modem at home

جهت قرار دادن مودم، باید به فاکتورهای مختلفی مانند موارد زیر توجه داشته باشید:

ارتفاع:

مودم را ترجیحا روی زمین و سطوح کم ارتفاع قرار ندهید. سعی کنید که دستگاه خود را در بالاترین سطح موجود بگذارید و از قرار دادن اشیای مختلف جلوی مودم خودداری کنید.

اشیای اطراف مودم:

دقت داشته باشید که مودم خود را در مکان‌هایی قرار دهید که توسط دیوارهای بتنی و به طور کلی مانع‌های بزرگ، بلاک نشود. نمی‌توان انتظار داشت که از پشت دیوارهای بتنی، امواج خوبی از وای‌فای را دریافت کنیم.

 فاصله تا مودم:

فاصله‌ی شما از دستگاه، روی سرعت وای‌فای موثر است. سعی کنید که دستگاه را در نزدیک‌ترین نقطه نسبت به خود قرار دهید. هم‌چنین اگر فضای مدنظر شما بزرگ است، مودم را در مرکز محل قرار دهید. مودم امواج را به صورت گردشی و در ۳۶۰ درجه، ساطع می‌کند.

  • مطمئن شوید دور از سیگنال‌های الکتریکی که روی افزایش سیگنال مودم و قطع آن تاثیر گذارند قرار داده شود.
  • به هیچ وجه مودم را در کنار آهن‌ربا، مایکروفر یا جعبه فیوز برق قرار ندهید تمامی این موارد تداخل و وقفه در برد وای‌فای ایجاد می‌کنند.

*خرید یک توسعه دهنده بی سیم (WRE6505) ایده خوبی برای افزایش برد وایرلس است.*

wre6505

  • در صورتی که تعداد زیادی مودم وایرلس در مجاورت شما وجود داشته باشد و همه آن‌ها از یک کانال خاص استفاده کنند به احتمال زیاد سیگنال‌های بی‌سیم با هم تداخل خواهند داشت و این مساله‌ها در عملکرد مودم‌ها تاثیر گذار خواهد بود.
  • تنظیمات وایرلس مودم خود را بر اساس شرایط محیطی و فرکانسی تغییر دهید.
  • یکی از مسائلی که سبب افت سرعت وای‌فای می‌شود، تداخل امواج وای‌فای ساختمان‌هایی است که ساکنان زیادی دارد؛ مثلا آپارتمان‌ها و برج‌ها
  • در ساختمان‌های نزدیک به هم‌، احتمال تداخل دو مودمی که در یک زمان‌، سیگنال‌هایی را به یک کانال برای پخش شدن ارسال می‌کنند، زیاد است.
  • در این مواقع بهترین راه حل، انتخاب کانال مناسب در تنظیمات مودم است. البته در مودم‌های جدیدتر، سرچ کانال به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی به انجام این کار به صورت دستی نیست.
  • نکته‌ی دیگری که در مورد همسایه‌ها و افرادی که در مجاورت شما زندگی می‌کنند وجود دارد، احتمال استفاده آن‌ها از وای‌فای شما است. هر بار که افراد سعی می‌کنند به وای‌فای شما وصل شوند، تا حدودی از سرعت شما برای لحظاتی کاسته می‌شود تا آن کاربر به شبکه‌ی وای‌فای شما وصل شود. بنابراین بهتر است که اولا پسوردهای ایمن را برای وای‌فای خود انتخاب کنید، ثانیا مودم خود را به صورت دوره‌ای ریست و آپدیت کنید.

 

افزایش برد وایرلس