رقم دستمزد تیم کوک، مدیر عامل اپل، اعلام شد

/ 9 ژانویه 16

بنابر اسناد منتشر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، دستمزد تیم کوک مدیرعامل اپل در سال 2015 به رقم 10.3 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال قبل رشد 12 درصدی را نشان می دهد.کوک

در اسنادی که اپل به این کمیسیون ارائه کرده هم چنین مشخص شده که حقوق پایه تیم کوک در سال 2016 با افزایش 50 درصدی به نسبت سال قبل، از دو به سه میلیون دلار رسیده است.

درست مانند سال 2014، مبلغ دریافتی تیم کوک در سال 2015 نیز در مقایسه با مدیران سایر شرکت های پیشتاز در عرصه فناوری کمتر بود.

از نکات جالب دیگر این گزارش، افزایش میزان سهام اعطا شده به تیم کوک است. او در سالی که گذشت مالک 560 هزار فقره سهام شرکت اپل شد. هم چنین قرار است در صورت تحقق اهداف مالی اپل در سال 2016، میزان سهام تیم کوک باز هم افزایش یابد.

در سال 2015 اپل باز هم موفق شد جایگاه خود را در میان ده شرکت برتر در S&P 500، شاخصی برای تعیین بهره وری مدیران شرکت ها، حفظ کند.

طی سال 2015، تیم کوک مبلغ دو میلیون دلار را به عنوان دستمزد دریافت کرد. هم چنین او تحت عناوین دیگری نیز مبالغی را دریافت کرده که از جمله آن ها می توان به پاداش هشت میلیون دلاری و مبلغ 281 هزار دلار برای مخارج متفرقه، پرداخت مبلغ بیمه عمر، 54 هزار دلار برای تامین هزینه های سفر و 209 هزار دلار برای امور امنیتی اشاره کرد.

این در حالی است که اپل در سال 2014 مبلغ 700 هزار دلار را صرف تامین امنیت تیم کوک کرده بود. اپل در بیانیه ای در این باره گفته تمایل ندارد این مبلغ به منفعتی شخصی برای تیم کوک تبدیل شود، بلکه قصد دارد از آن به نفع آینده شرکت استفاده کند.

تیم کوک در سال مالی 2015 از حداکثر پاداش مجاز، یعنی 4 برابر حقوق پایه برخوردار شده است. بنابر اعلام اپل، سود این شرکت از میزان پیش بینی شده برای سال 2015 فراتر رفت و به همین دلیل پاداش به طور کامل پرداخت شد.

اپل اعلام کرده به دلیل عملکرد شخصی و مدیریت قابل تقدیر تیم کوک، مبلغ یک میلیون دلار به پایه دستمزد او در سال 2016 افزوده شده است. این بدان معنا است که کوک می تواند از حالا روی پاداش دوازده میلیون دلاری در انتهای سال 2016 حساب باز کند.

منبع: www.techshot.ir