مایکروسافت نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر را بازنشسته می کند

/ 9 ژانویه 16

شرکت مایکروسافت قصد دارد از تاریخ دوازدهم ژانویه پشتیبانی از مرورگر وب خود اینترنت اکسپلورر در نسخه های 8،9 و 10 را متوقف سازد.

آنطور که موسسه تحقیقاتی Net Market Share اعلام کرده، این تصمیم مایکروسافت بر روی 20 درصد از کاربران اینترنت اکسپلورر تاثیر خواهد گذاشت.IE Expire

از تاریخ 12 ژانویه به بعد، مایکروسافت تنها از اینترنت اکسپلورر نسخه 11 که روی یکی از سیستم عامل های ویندوز 7، 8.1 و 10 نصب شده باشد پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده از این تاریخ به بعد تعهدی نسبت به امنیت کاربرانی که از نسخه های قدیمی این مرورگر وب استفاده کنند ندارد و این کاربران با احتمال بیشتری در معرض حملات سایبری قرار خواهند گرفت.

این شرکت از کاربران خود خواسته تا از آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر استفاده کنند تا تجربه ای سریع تر و ایمن تر در گشت و گذار وب را داشته باشند.

مایکروسافت البته یک استثنا نیز قائل شده است. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از ویندوز ویستا استفاده می کنند، در صورتی که از اینترنت اکسپلورر نسخه 9 و یا جدیدتر از آن استفاده کنید همچنان قادر خواهید بود از بروزرسانی های مایکروسافت بهره مند شوید. این شرکت هم چنین وعده داده که از نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر روی نسخه های متعددی از سیستم عامل سروری خود پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت نخستین بار در سال 2014 اعلام کرد قصد دارد نسخه های قدیمی مرورگر وب خود را از دور خارج کند.

این شرکت در سال 2015 و همزمان با معرفی ویندوز 10 مرورگر وب جدیدی را با نام Edge عرضه کرد که عملکرد آن در مقایسه با اینترنت اکسپلورر بسیار بهتر است. نکته جالب اینجا است که لوگوی این دو مرورگر بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

منبع: www.techshot.ir