مدیریت شبکه‌های وایرلس

/ 19 می 19

مدیریت شبکه‌های وایرلس

 

هر زمان صحبتی از شبکه‌های وایرلس می‌شود تصورات بسیاری از افراد به یک Access Point  یا تعدادی از آن‌ها می‌رود که بر روی آن‌ها تنظیمات مربوط به اتصال انجام می‌شود.

اما بد نیست بدانید که در شبکه‌های بزرگ یا بهتر بگوییم زمانی‌که شما تعداد زیادی تجهیزات وایرلس در سازمان دارید امکان پیکربندی تک تک آن‌ها به صورت جداگانه وجود ندارد و گاهی این کار ممکن است فرآیند کاری شما را مختل کند.

برای حل کردن این مشکل، یعنی متمرکز سازی مدیریت تجهیزات وایرلس از دستگاه یا مفهومی به نام Wireless LAN Controller که به صورت خلاصه WLC گفته می‌شود استفاده می‌کنیم.

هنگامی‌که ما می‌خواهیم در شبکه‌های بسیار بزرگ وایرلس ترافیک‌های مختلفی را منتقل کنیم و تجهیزات متنوعی این وسط وجود دارند، برای مثال ترافیک‌های  VoIP یا Video Streaming و … بایستی به درستی مدیریت و هدایت شوند تا اشکالی در این میان پیش نیاید و کیفیت سرویس دهی نیز پایین نیاید، همه این موارد همزمان با این است که شما باید امنیت را بالا ببرید، هزینه‌ها را کاهش و مدیریت کنید، توسعه و انعطاف‌پذیری شبکه را مدیریت کنید و از طرفی تنظیمات و پیکربندی‌های جدید را در صورت نیاز بلافاصله بر روی تمامی تجهیزات بدون وقفه اعمال کنید.

تمامی این‌ها به صورت خلاصه در Wireless LAN Controllerها انجام می‌شود.

جهت آشنایی با کنترلر و راهکارهای زایکسل در زمینه مدیریت شبکه‌های وایرلس اینجا کلیک کنید.