کدام سوییچ مناسب شماست؟

/ 7 می 22

 

انتخاب کردن گزینه ساده و خوش قیمت همیشه راحتترین راه ممکن است، اما دقت کردن به تفاوت های جزئی در سوییچ ها می تواند مهم باشد و تفاوت های زیادی ایجاد کند.

لوک هارلی، مدیریت بخش  Switching Market Development شرکت زایکسل می گوید: به عنوان یک توسعه دهنده و تولید کننده تجهیزات شبکه، تمرکز اصلی زایکسل بر روی ایجاد بهترین تنوع ممکن برای مشتریان کنونی و احتمالی است. این کار به سادگی که به نظر می آید نیست، زیرا هر مشتری نیاز های خاص خود را دارد.

بعضی از مشتریان نیاز خود را در برقراری ارتباطات ساده می بینند و نیاز به تنظیمات پیچیده ندارند. برخی دیگر نیاز به مدیریت در سطوح بالا و هوشمند داشته و دستگاهی می خواهند که بتوانند ترافیک شبکه را کنترل کند و انواع مختلف ترافیک را تشخیص دهد و یا پشتیبانی از دستگاه های PoE را دارا باشد.

اگرچه سوییچ در بسیاری از شبکه ها نقش هسته را ایفا می کند، به طور کلی کار نسبتا ساده ای انجام می دهد، این خواسته های مشتریان است که بسیار با هم متفاوت است. حتی اگر تولید کننده تمامی نظرات و پیشنهادات ممکن را هم جمع کند، باز هم پیدا کردن تعادل مناسب برای راضی نگه داشتن تمامی کاربران از جمله عملکرد، کاربردی بودن و مهمتر از همه قیمت، کاری طاقت فرسا و نیازمند وقت و انرژی زیاد است. به همین دلیل است که ما تنوع هیجان انگیز و زیادی از سوییچ ها را داریم.

متعادل سازی گزینه ها

دقیقا به میزانی که تنوع این محصولات زیاد می شود، انتخاب محصول درست برای کاربر سختتر و سختتر می شود. در نگاه اول ممکن است تمامی سوییچ ها یکسان به نظر بیایند، اما اگر دقیقتر بررسی کنیم، آنها کاملا متفاوتند.

برای مثال یک مقایسه ساده بین GS2220  و GS1920 می تواند به خوبی این تفاوت ها را نشان دهد. در کنار هم، این 2 مدل بسیار شبیه هم هستند. هردو گیگابیت بوده، و مدیریتی هستند و از پلتفرم Nebula پشتیبانی می کنند.

اما اگر دقیقتر نگاه کنیم تفاوت ها مشخص می شوند.

سری GS1920 از پرطرفدارترین سری های زایکسل می باشد. فوق العاده بی صدا بوده و دارای یک نمایشگر LED  جهت بهره گیری از قابلیت های پلتفرم Nebula هستند. این سری در مدل های 8 ، 24 و 48 پورت موجود می باشند (برخی از آنها PoE  هم دارند)

در مقابل، سری GS2220  هم مانند سری بالا طراحی بدون فن کاملا بیصدا را دارند. در این سری تعداد پورت ها 10، 26 یا 50 عدد است و در هر سوییچ 2 پورتSFP  وجود دارد.

تفاوت های بزرگتر

دو تفاوت بزرگ بین این 2 سری وجود دارد.

اول از همه این که سری GS2220 حالت AV دارد و تنظیم درست آن می تواند باعث استفاده بهینه در محیط های Multi-cast بشود، به خصوص زمانی که نیاز به انتقال محتوای ویدیویی یا تصاویر متحرک، مانند تبلیغات، به دستگاه های متعددی هست. چیزی که بسیاری از هتل ها یا مکان های عمومی به آن احتیاج پیدا خواهند کرد.

این سری همچنین از قابلیت  Auto PD Recovery پشتیبانی می کند که مربوط به پلتفرم Nebula می شود که به این معناست اگر یک دستگاه متصل مانند یک اکسس پوینت یا دوربین به هر دلیلی از کار افتاد، می توان با استفاده از این سوییچ آنها را دوباره راه اندازی کرد.

انتخاب با شماست

سوییچ های سری GS2220 عملکرد بهتری دارند و قیمت مقداری بالاتری دارند. اما مشخصا اگر شما نیاز به این قابلیت های پیچیده و خاص نداشته باشید، سری GS1920 ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

نکته اصلی این مقاله اما این است که لازم نیست شما از خواسته هایتان کوتاه بیایید. هر چیزی که احتیاج داشته باشید، زایکسل راه حلی برای ارائه به شما خواهد داشت. انتخاب یک سوییچ خوب می تواند در کوتاه مدت یا بلند مدت، تاثیرات بسزایی در عملکرد شبکه شما داشته باشد.

کارشناسان مجرب شرکت دلسا، با تجربه بالا و تنوع بالا محصولات می توانند شما را در امر خرید یک سوییچ مناسب برای داشتن یک شبکه بهینه و با عملکرد عالی یاری کنند.

منبع : https://www.zyxel.com/uk/en/blog/which-switch-is-right-for-you-20210928-836461.shtml