کسب و کار خود را برای موج بعدی حملات سایبری آماده کنید

/ 20 می 18

بسیاری ازSMBها یا کسب و کارها و دفاتر کوچک و متوسط بر این باورند خیلی کوچک‌تر از آن هستند که هکرها آن‌ها را هدف قرار دهند یا تصور می‌کنند اقدامات امنیتی معمول – آنتی ویروس و فایروال – حفاظت کافی را از آن‌ها ارائه می‌دهند.

 در واقع، هیچ‌کدام از این‌ها به طور کامل امن نیستند.

روش‌ها و ابزارهایی که توسط مجرمان سایبری امروز استفاده می‌شود، به طور مداوم در حال پیشرفت هستند تا با اقدامات امنیتی جدید همخوانی داشته باشند.

در حال حاضر، کسب و کارها در اروپا تحت تاثیر (General Data Protection Regulation (GDPR که آن‌ها را قادر می‌سازد اقدامات موثری در پاسخ به حملات سایبری داشته باشند.

GDPR که مخفف کلمه‌های “General Data Protection Regulations” می‌باشد، قوانینی عمومی الزام آور برای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط کسب و کارها در اتحادیه اروپا می‌باشد، که از تاریخ بهمن ماه  ۲۰۱۶ مطرح شده و از تاریخ ۲۵ ماه May سال ۲۰۱۸ میلادی (خرداد ماه ۱۳۹۷) در اتحادیه اروپا به صورت رسمی اجرا خواهد شد، و کسب و کارهایی که خود را با این قوانین وفق ندهند جریمه‌ای سنگین (معادل ۲۰ میلیون یورو و یا ۴ درصد درآمد سالانه شرکت)  را پرداخت خواهند کرد.

Layered security for enterprise

 

 

امنیت لایه‌ای برای شرکت

 

امنیت لایه‌‌ای ترکیبی از اقدامات امنیتی چندگانه به همراه هم است. مجموعه اقداماتی که دلیل آن جلوگیری از به چالش کشیده شدن امنیت شبکه‌ی شماست.

در دنیای حملات آنلاین که به طور مداوم در حال تغییر و تحول است، هیچ سازمانی نمی‌تواند به یک رویکرد یا تکنولوژی تنها برای حفاظت از داده‌هایشان اعتماد داشته باشد.

خوشبختانه، امروزه راه‌حل‌های یکپارچه‌ای برای شرکت‌های بزرگ و کوچک در دسترس هستند که یکپارچه‌سازی سخت‌افزار، نرم‌افزار و منابع ابری را برای ارائه حفاظت جامع از تهدیدات سایبری را فراهم می‌کند.

 

First Line of defense — VPN + Firewall

 +VPN فایروال

BYOD مخفف Bring Your Own Device است و وضعیتی را توصیف می‌کند که کارمندان تمایل دارند دستگاه‌های سیار شخصی خود مثل موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و… را در محل کارشان داشته باشند و از آن‌ها برای دسترسی به منابع مخصوص شرکت مانند ایمیل، فایل سرور و پایگاه داده‌ها استفاده می‌کنند.

این امر ممکن است آسیب‌پذیری‌های جدیدی برای شرکت‌ها بوجود بیاورد و آن‌ها را در معرض طیف وسیعی از تهدیدات قرار دهد.

برای به حداقل رساندن این خطرات، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) می تواند اولین لایه دفاعی در یک راه‌حل امنیتی لایه‌بندی شده Enterprise باشد.

فکر کنید که VPN به عنوان یک گذرگاه خصوصی است که از طریق آن ارتباطات رمزگذاری، تأیید اعتبار و ایمن بین کاربران فردی و یک شرکت منتقل می‌شود.

منظور از یک شبکه خصوصی شبکه‌ای است که بطور آزاد در اختیار و دسترس عموم نیست. VPN به این دلیل مجازی نامیده می‌شود که از نظر دو شبکه خصوصی، ارتباط از طریق یک ارتباط و شبکه خصوصی بین آن‌ها برقرار است اما در واقع شبکه عمومی این کار را انجام می‌دهد.

پیاده‌سازی VPN معمولا اتصال دو یا چند شبکه خصوصی از طریق یک تونل رمزشده انجام می‌شود. در واقع به این وسیله اطلاعات در حال تبادل بر روی شبکه عمومی از دید سایر کاربران محفوظ می‌ماند.

داشتن یک فایروال شخصی می‌تواند وحشت شما را در مورد حمله هکرها سرکوب کند. راه‌اندازی یک فایروال به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌های امنیت شبکه برای جلوگیری از نفوذ هکرها به شبکه داخلی است.

نظارت بر ترافیک

فایروال نظارت بر ترافیک شبکه به صورت دو طرفه انجام می‌دهد حتی ممکن است بصورت ندانسته فایلی را بخواهید ارسال کنید که در این‌ صورت مدیریت آن بر عهده فایروال خواهد بود.

بلاک کردن تروجان‌ها

تروجان‌‌ها همراه اطلاعات ورودی به سیستم شما می‌آیند و بعد از مدت زمانی شما متوجه اتفاقاتی درون سیستم خود می‌شوید، فایروال از همان ابتدا احتمال آلوده کردن کامپیوتر شما را کاهش می‌دهد.

متوقف کردن هکرها

فایروال از ورود هکرها و هر گونه ورود دزدکی به سیستم شما جلوگیری کرده و ضریب امنیتی را بالا می‌برد.

توقف keyloggers

Keyloggers یک نرم‌افزار جاسوسی است که مجرمان اینترنتی سعی در قرار دادن آن بر روی سیستم شما را دارند در این صورت می‌توانند به حساب‌های شخصی شما وارد شوند.