گوگل احتمالا در تلاش برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی است

/ 26 ژانویه 16

هدست گوگل

با توجه به اینکه در نیمه اول سال 2016 میلادی شاهد عرضه چندین هدست واقعیت مجازی جدید به بازار خواهیم بود، به نظر می‌رسد که شرکت گوگل نیز به این فکر افتاده است تا هدست واقعیت مجازی شخصی جدیدی را طراحی کند.

مطابق با اخبار منتشر شده در وب سایت Road to VR، شرکت گوگل چندین آگهی استخدام مختلف منتشر کرده است که از علاقه این شرکت به طراحی و تولید یک هدست واقعی مجازی خبر می‌دهند. از میان تمامی افراد متخصص مورد نیاز گوگل می‌توان به “مهندس سخت افزار، سیستم‌های دوربین واقعیت مجازی” و “مهندس سخت افزار الکتریکی” اشاره کرد.

گوگل در توضیح یکی از کارشناسان مورد نیاز خود نوشته است: “تیم سخت افزار مصرفی ما در حال بهبود نحوه تعامل کاربران با سخت افزارهاست و ما به دنبال مهندسانی هستیم تا این ایده را به واقعیت تبدیل کنیم.” گوگل در ابتدا روی استخدام کارشناسان با محوریت سخت افزار تمرکز کرده بود اما اکنون تمرکز این شرکت به سخت افزار مصرفی متمایل شده است. گوگل هم‌چنین گفته است که به دنبال گشایش راه‌های بیشتری برای تعامل با دستگاه‌ها و خلق یک رابط کاربری طبیعی و یکپارچه از اطلاعات جهان است اما به صورت مشخص تصمیم خود برای تولید یک هدست واقعیت مجازی را تایید نکرده است.

تلاش گوگل برای ساخت سخت افزارهای واقعیت مجازی کاملا منطقی است. این شرکت در ماه جاری Clay Bavor را که تا پیش از این به عنوان مدیر تولید فعالیت می‌کرد، مسئول یک بخش واقعیت مجازی جدید کرد. این شخص قبلا مسئول پروژه گوگل کاردبورد بود، یک هدست بسیار اقتصادی که به افراد امکان می داد تا با کمترین هزینه، دنیای واقعیت مجازی را تجربه کنند. اکنون Jason Toff نیز در کنار Clay Bavor برای توسعه هدست واقعیت مجازی جدید گوگل تلاش می‌کند.

در هر حال به نظر نمی‌رسد که گوگل به این زودی‌ها قصد توقف تولید گوگل کاردبورد را داشته باشد، این هدست بخش عمده‌ای از تلاش‌های گوگل برای ورود واقعیت مجازی به کلاس‌های درسی و ارایه ویدیوهای واقعیت مجازی 360 درجه در یوتیوب را تشکیل می‌دهد.

منبع: تک‌شات