۲۵ هزار روستا به اینترنت ۵۱۲ کیلوبیتی مجهز می‌شوند

/ 31 ژانویه 16

اینترنت روستایی

با اجرای پروژه اتصال روستاهای بالای ۳۰ خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، ۲۵ هزار روستا به اینترنت ۵۱۲ کیلوبیتی دسترسی پیدا می‌کنند.

در راستای اجرای برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتباط‌ رسانی و گسترش شبکه دسترسی به روستاهای کشور، پروژه ارتباط‌‌‌ رسانی و تامین اینترنت پرسرعت ۲۵ هزار روستا در کشور به عنوان یکی از طرح‌های خدمات مخابراتی اجباری (USO) از اسفندماه سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایتنا از مهر، بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات، قرار است تا پایان سال مالی ۹۴ (اردیبهشت ۹۵) این طرح عملیاتی شود.

توسعه شبکه اینترنت در روستاها، دسترسی به سرعت حداقل ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه را برای روستاییان فراهم می‌کند. قرار است بخشی از این پروژه که برای حدود ۱۷ هزار روستا برآورد می‌شود، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

در این طرح، اولویت نخست در ارائه اینترنت پرسرعت برای روستاهای دارای بیش از ۳۰ خانوار است که تاکنون اینترنت پرسرعت ADSL نداشته‌اند و پس از این مرحله روستاهای دارای ۲۰ خانوار تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

پیش از این گفته شده بود تا پایان آذرماه امسال، ۳ هزار روستا به اینترنت پرسرعت ADSL تجهیز شده‌اند.

ارائه خدمات دسترسی و الکترونیکی به روستائیان، ایجاد اشتغال، کاهش مهاجرت از روستا به شهر و توسعه عدالت اجتماعی از جمله اهداف اجرای طرح ارتباط رسانی پرسرعت به روستاهای کشور است.

منبع: ایتنا