تعداد کاربران مسنجر فیس‌بوک از مرز یک میلیارد نفر گذشت

/ 21 جولای 16

Facebook Clientکمپانی فیس‌بوک به‌تازگی اعلام کرد که هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه، از اپلیکیشن پیام رسان این شرکت موسوم به مسنجر (Messenger) استفاده می‌کنند.

 

این گزارش در حالی منتشر شد که یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام رسان این شرکت به نام واتس اپ نیز در ماه فوریه توانست از مرز یک میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کند و با این آمار و ارقام می‌توان گفت که اکنون این غول دنیای فناوری، صاحب پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان دنیاست.

فیس‌بوک در ادامه افزود که با این موفقیت بزرگ، اکنون مسنجر در میان اپلیکیشن‌های تحت سیستم عامل iOS و پس از اپلیکیشن فیس‌بوک، به عنوان دومین اپ iOS پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود.

در خصوص سیستم عامل اندروید نیز باید گفت که به گفته این شرکت، تا به امروز نسخه اندروید مسنجر، بیش از یک میلیارد دانلود را ثبت کرده است.

دیوید مارکوس، نایب رییس بخش مسنجر فیس‌بوک با ابراز خوشحالی از دستیابی به این رکورد، عنوان می‌کند:”در راه تحقق این هدف یعنی رساندن تعداد کاربران فعال به یک میلیارد نفر، ما حداکثر توان خود را به کار بستیم تا بهترین تجربه ارتباطی در دنیای مدرن را برای کاربران به ارمغان آوریم. هم‌چنین، تمرکز خود را بر روی ارتباط هر چه بیش‌تر افراد با یکدیگر و کسب و کارها مطوف کردیم.

این شرکت هم‌چنین، آمارهای دیگری را برای علاقه‌مندان منتشر و اعلام کرد که هم اکنون بیش از ۱۸هزار ربات در پلتفرم مسنجر فعالیت می‌کنند و ۱۰درصد از تمامی تماس‌های VoIP از طریق مسنجر برقرار می‌شوند.

از دیگر آمارهای ارایه شده توسط فیس‌بوک می‌توان به ارسال ۲۲میلیون فایل گیف به صورت روزانه توسط کاربران اشاره کرد. این شرکت به مناسبت دستیابی به این رکورد، اموجی‌های بالنی ویژه‌ای را طراحی کرده است که امکان استفاده از آن از امروز برای کاربران فراهم شده و می‌توانند آن‌ها را برای دوستان و مخاطبان خود ارسال کنند.

منبع: تک‌شات