وضعیت مصرف آنلاین محتوا در کشور اعلام شد

/ 14 ژانویه 17

online data

درگاه پایش جامعه اطلاعاتی بر اساس نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده آن‌ها از ICT وضعیت مصرف آنلاین محتوا در کشور را تا پایان سال ۹۴ و بر مبنای نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد.

بر اساس آمار به دست آمده مشخص شد که ۵۵/۵ درصد خانوار ایرانی از کاربران اینترنت هستند. بررسی‌ها نشان داد که ۵۷/۴٪ خانوار ایرانی به کامپیوتر دسترسی دارند و ۵۵/۵٪ نیز از اینترنت استفاده می‌کنند. جالب این‌که ۴۵/۳ درصد از ایرانی‌های بالای ۶ سال، کاربر اینترنت هستند.

در گزارش مذکور آمده است که در مقایسه با آمار به دست آمده در سال ۹۲ مشخص می‌شود که تعداد کاربران موبایل در سال ۹۴ با ۱۵٪ و دسترسی خانوار ایرانی به کامپیوتر با ۲۵٪ رشد همراه بوده است.

در همین آمار تعداد کاربران کامپیوتر در کشور نسبت به سال ۹۲ رشدی ۲۰ درصدی و تعداد کاربران اینترنت رشدی ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس برآوردهای انجام شده در همین مدت میزان دسترسی خانواده‌های ایرانی به اینترنت ۴۶٪ رشد داشته است.

 

در آمار به دست آمده هم‌چنین مشخص شد که ۲۲٪ کاربران بالای ۶ سال اینترنت به مطالعه آنلاین روزنامه، مجله و کتاب الکترونیکی می‌پردازند. در مقابل نیز ۵۹٪ کاربران در همین رده سنی از موسیقی، ویدیو و بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنند و فقط ۷٪ کاربران از اینترنت برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی بهره می‌برند.

شایان ذکر است که بر مبنای اهداف اقتصاد مقاومتی مقرر شده است که میزان تولید محتوای آنلاین تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) تا ۱۰ برابر وضعیت فعلی افزایش یابد. این در حالیست که در حال حاضر میزان تولید محتوا توسط کاربران اینترنت در کشورمان فقط ۸٪ است.

 

منبع: تک شات