تغییرات محل کار بعد از کرونا

/ 25 ژوئن 22

دفاتر کار بعد از کووید چه شکلی خواهند بود؟

حالا که بیش از 2 سال از شروع همه گیری ویروس کویید 19 می گذرد، فضا های کار در حال هوشمند تر شدن و کوچکتر شدن هستند تا بتوانند محیط هایی با تیم های مجزا و دارای فاصله گذاری اجتماعی را در خودشان جا بدهند. حالا، ما نگاه عمیقی به تغییرات این فضاها بعد از همه گیری خواهیم داشت و بررسی خواهیم کرد که زایکسل و دلسا چگونه در این تغییرات در کنار مشتریان خود هستند.

فضا های اشتراکی : استانداردی جدید

شرکت ها در حال گذر از فضا های متمرکز و بزرگ و شلوغ، به سمت اجاره کردن چندین فضای کار کوچک هستند تا به محل سکونت همه کارمندان نزدیکتر باشند و هم از نظر اقتصادی و سلامتی وضعیت بهتری داشته باشند. با این ترفند، هم از شلوغی فضا کاسته خواهد شد و هم ریسک مبتلا شدن به ویروس به دلیل استفاده از حمل و نقل عمومی در مسیر طولانی کم خواهد شد.

اتصالات بیشتر، سرعت کمتر؟

روشی که این شرکت ها پیش گرفتند، اولویت اول را سلامتی در نظر می گیرد، اما عادت کردن به این روش زمان خواهد برد. با زیاد شدن شرکت ها در یک فضای اشتراکی، زیاد شدن دستگاه های وایرلس می تواند باعث تداخل در سیگنال و کاهش پهنای باند شود. و نتیجه نهایی؟ تجربه افتضاح کاربری از قطع و وصل شدن ویدیو کنفرانس تا انتقال فایل ها با سرعتی به شدت پایین.

خوشبختانه، تکنولوژی وای فای 6 به موقع ظهور کرد. زمانی که از این استاندارد استفاده می کنیم، اکسس پوینت ها عملکرد بهتری در انتقال پهنای باند در محیط های پر ترافیک دارند. در کنار این استاندارد، اکسس پوینت های زایکسل از تکنولوژی آنتن هوشمند بهره می برند که کانکشن را برای هر دستگاه به نحوی بهینه سازی می کند که ایده آل ترین عملکرد و عدم قطعی را تضمین می کند.

امنیت و تحرک پذیری در دفتر کار اشتراکی

طبیعت اشتراکی این مدل فضاها می تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد.

به خصوص نگرانی های مربوط به امنیت و سرعت، باعث شده کارمندان این فضاها بخواهند شبکه های خصوصی خودشان را داشته باشند.  کارمندان به اینترنتی بدون قطعی سرکار احتیاج دارند، بخصوص زمانی که نیاز داشته باشند به صورت همزمان به یک دستگاه متصل شوند، مانند Security gateway, NAS  یا تلفن های VOIP. در کنار این قضایا، بعضی اوقات لازم است اینترنت با بازدید کنندگان به اشتراک گذاشته شود و یا نیاز به کار کردن به صورت دور کاری وجود دارد.

همچنین بازار رو به رشدی از مشتریان هستند که نیاز به فضای کار موقت دارد اما علاقه ای به هزینه کردن برای تهیه زیرساخت های پر هزینه ندارند. شرکت زایکسل تمامی این مشکل را با ارائه مودم های LTE Indoor حل کرده است تا تیم های مستقل بتوانند به راحتی اینترنتی عالی را به اشتراک بگذارند.

بزرگترین نگرانی

در فضاهای کار اشتراکی شاید بزرگترین نگران حفظ و اطمینان از امنیت شبکه است. یکی از پر درخواستترین سرویس های زایکسل، ایجاد Security gateway  بوده که یک محافظت چند لایه را به بهترین نحوه فراهم می کند و تمامی رفتار های خطرناک را شناسایی کرده و از آنها جلوگیری می کند.

کابوس مدیریتی، راهکار رویایی

بسیاری از سناریوهای مربوط به دفاتر کار جدید، نیز به ارتشی کامل از تجهیزات شبکه را دارند و در کنار این، خدماتی مانند مانیتورینگ و مدیریت را دارند.

جهت حل این مشکل، ابدا دستگاه های WiFi 6-enabled PoE network switch را در نظر می گیریم. پشتیبانی آنها از ولتاژ بالامی تواند به سادگی امکان استفاده از دستگاه های پر مصرفی مثل اکسس پوینت های جدید یا دوربین های تحت شبکه را فراهم سازد. سوییچ ها یکی از مهمترین بخش های یک زیرساخت قابل اعتماد هستند. یک سوییچ مدیریتی خوب می تواند به شکلی تنظیم شود که تمامی کاربران بتوانند شبکه خود را در آن راه اندای کنند، آن هم به شکلی ایمن و قابل اعتماد. این ویزگی در سوییچ های مدیریتی زایکسل، همراه با اکسس پوینت های سرعت بالا و امکانات امنیتی نرم افزار و سخت افزاری، این امکان را می دهند تا در دوره پسا کرونا بتوانیم از فضا های اشتراکی با قیمت های پایینتر استفاده کنیم.

کارشناسان فنی شرکت دلسا، با دانش و توانایی فنی بالا و سبد محصولات کامل، می توانند شما را در امر راه اندازی یا بهینه سازی شبکه، با راهکارهای جدید یاری رسانند.

لینک مقاله اصلی : https://www.zyxel.com/uk/en/blog/offices-after-covid-20210318-065325.shtml