حفره امنیتی جدید به هکرها امکان می دهد به 66% دستگاه‌های اندرویدی رخنه کنند

/ 21 ژانویه 16

یک حفره امنیتی تازه کشف شده در هسته لینوکس به virus alertهکرها اجازه می‌دهد به میلیون‌ها دستگاه اندرویدی و هم‌چنین کامپیوترها و سرورهای لینوکس دسترسی داشته باشند.

شرکت امنیتی Perception Point موفق به شناخت باگ CVE- 2016-0728 شده که تقریبا از زمان ارایه نسخه 3.8 هسته لینوکس در سال 2013 وجود داشته است. این شرکت به تازگی گزارشی در خصوص این نقص ایمنی برای توسعه دهندگانی که از هسته لینوکس استفاده می کنند ارسال کرده است.

این آسیب پذیری می‌تواند به افراد با دسترسی محلی به سرورها اجازه دهد به دسترسی کامل دست یابند. هم‌چنین، بر روی تلفن‌های آندروید که از نسخه 4.4 (کیت کت) و پس از آن برخوردارند، هکرها می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن عملکرد این پلتفرم را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند.

بنا به گفته Perception Point این نقص ایمنی می‌تواند ده‌ها میلیون کامپیوتر و سرور لینوکسی و 66% دستگاه‌های اندرویدی را در مخاطره قرار دهد. این موضوع با توجه به این‌که پلتفرم اندروید در حال حاضر بر روی بیش از 14 میلیارد گوشی و تبلت در سراسر دنیا فعال است نگران کننده‌تر می‌شود.

این شرکت امنیتی افزوده است که هنوز موردی از سوء استفاده از این اختلال دیده نشده است اما تا زمان رفع این نقص و ارایه به روزرسانی جدید برای اندروید میلیون‌ها دستگاه در خطر هک شدن هستند.

منبع: تک‌شات