راهکار GPON زایکسل برای هتل‌ها

/ 3 فوریه 18

راهکار Gpon زایکسل برای هتل ها

با توجه به این‌که نیاز و خواسته‌ی مشتریان با پیشرفت تکنولوژی افزایش می‌یابد، این‌که چه تکنولوژی و سرویسی در هتل‌ها در دسترس است، انتخاب هتل محل اقامت میهمانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
آن‌چه که واضح است، برای اکثر مردم موقعیت و هزینه‌ی هتل‌ها بسیار پر اهمیت است اما برای انتخاب هتل این سوال که هتل شما چه سرویس‌هایی را ارائه می‌دهد نیز مهم خواهد بود.
سوال‌هایی از این دست که آیا اقامت من شامل صبحانه می‌شود؟ آیا باشگاه ورزشی و یا استخر دارد؟ آیا می‌توانم از WiFi استفاده کنم؟ و سوالاتی این‌چنینی که همه‌ی ما با آن‌ها آشنا هستیم، می‌توانند بر روی تصمیم مشتری برای انتخاب هتل اثر بگذارند. اما تفاوت بارز میان هتل‌ها این روزها فناوری است.این فناوری و ابزار های داخل اتاق ها هستند که در فرایند تصمیم گیری مشتریان نفوذ بیشتری دارند.
سرویس‌هایی هم‌چون IPTV و تلفن IP به اتاق‌ها اضافه شده‌اند و شما می‌توانید از طریق یک صفحه کلید لمسی موزیک، روشنائی، دما و… را کنترل کنید. تکنولوژی، متناسب با خواسته‌ی مشتریان به سرعت در حال رشد است. در حالی‌که دسترسی به تکنولوژی برای مشتریان بسیار مهم است، نحوه ی پیاده‌سازی این سرویس‌ها در هتل نیز اهمیت پیدا می‌کند. حالا همه به این نتیجه رسیده‌اند که متاسفانه شبکه مسی سنتی همیشه جواب نمی‌دهد.

GPON چیست؟

(GPON(Gigabit Passive Optical Network زیر ساخت مبتنی بر فیبر نوری است که می‌تواند صدا، ویدیو و دیتا را بر روی یک کابل فیبر نوری انتقال دهد.

شبکه فیبر نوری محدودیت فاصله در زیر ساخت مس را نداشته و به راحتی بدون استفاده از تجهیزات متعدد و جاگیر قابل گسترش است.
GPON از آخرین فناوری‌هایی است که برای میهمانان هتل، این امکان را فراهم می‌کند تا سرویس‌های مختلف نظیر ویدیو با کیفیت بالا، اینترنت پر سرعت، تلفن VOIP و… را دریافت کنند.
به دلیل مزیت‌های شبکه GPON هتل‌ها به سمت نصب شبکه تمام فیبر در هر اتاق به جای شبکه‌های پر هزینه، غیر قابل اعتماد و با پهنای باند محدود هستند.
ارتقاء پهنای باند، سرعت و قابلیت اطمینان در راهکار GPON، نیاز گسترده‌ی میهمانان به پهنای باند برای تبلت، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند، IPTV، صدا و… را برطرف می‌نماید.
نصب و راه‌اندازی فیبر نوری، شبکه داده-صوت-تصویر را برای هر اتاق میهمان فراهم می‌کند.

برای راه‌اندازی شبکه‌ی GPON در هر طبقه تنها لازم است از یک Splitter که دستگاه کوچکی است و به راحتی می‌تواند در رایزر یا محل تعبیه شده در سقف قرار گیرد استفاده شود.

با نصب یک ONT در هر اتاق می‌توان سرویس‌های مختلف از جمله IPTV ،VOIP، سرویس‌های هوشمند سازی و… را تنها از طریق یک دستگاه دریافت کرد.
به دلیل پسیو بودن کل شبکه و عدم استفاده از تجهیزات اکتیو نیازی به پاور و خنک کننده نبوده و به طرز چشم‌گیری مصرف انرژی را کاهش داده و به دنبال آن هزینه‌ها را نیز کم می‌نماید.

با مقایسه‌ی اجمالی شبکه‌های سنتی و GPON درمی‌یابیم شبکه‌ی GPON دارای صرفه اقصادی بیش‌تری نسبت به شبکه‌های گران قیمت سنتی است.

راهکار Gpon زایکسل برای هتل ها

GPON و شبکه‌ی هتل

به عنوان صاحب یا مدیر هتل، مسائل مختلفی وجود دارد که شما روزانه با آن‌ها دست به گریبان هستید.

 شما باید کارکنان را سازمان‌دهی کرده و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها وظایف خود را به خوبی انجام داده و محترمانه و صادقانه با میهمانان برخورد کنند. کارهای زیاد دیگری هستند که در لیست کارهای روزانه‌ی شما قرار دارند.

همه‌ی این‌ها برای این‌که شما در صنعت هتلداری موفق باشید لازم است، اما موارد دیگری هم‌چون ارتباطات نیز بسیار پر اهمیت هستند.در واقع برقراری ارتباط مناسب، شریان حیاتی یک هتل است. نه تنها باید کارکنان برای حفظ جریان خوب کاری، قادر به تماس با یکدیگر باشند، بلکه میهمانان نیز باید بتوانند با میز پذیرش، امکانات مختلف هتل و بیرون از هتل ارتباط برقرار کنند.

 اگر هتلی نتواند ارتباط مناسبی را برای میهمانانش فراهم کند، یک گام عقب است.
استفاده از GPON نشان‌دهنده‌ی انتخاب یک مسیر برای دگرگونی در نحوه‌ی ارائه‌ی شبکه دسترسی به میهمانان است. صاحبان و مدیران هتل به GPON به چشم شیوه‌ی بهتر در ایجاد یک شبکه خصوصی برای هر اتاق می‌نگرند.

برای مثال با استفاده از این روش می‌توان سرویسVOIP  یا اینترنت را با توجه به نوع میهمان یا نوع سرویس به هر اتاق با سرعت و پهنای باند مختلف به صورت رایگان یا VIP ارائه داد. راه‌اندازی شبکه‌ی مناسب برای شما به عنوان صاحب هتل می‌تواند نگران کننده باشد به خصوص اگر شما احتیاج به یک ارائه‌دهنده شبکه به عنوان مجری اصول پایه تا سرویس‌های ارزش افزوده که بعداً ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، داشته باشید.

پس باید شبکه‌ای را انتخاب کنید که کارآمد و قابل اعتماد بوده و انعطاف‌پذیر باشد.

راهکار Gpon زایکسل برای هتل ها

پیاده‌سازی سیستم IPTV هتلی

سیستم IPTV یک سیستم یکپارچه است که قادر به پخش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی بوده و بر روی بستر GPON به راحتی قابل پیاده‌سازی است. اگر این سیستم را در هتل خود راه‌اندازی کنید میهمانان می‌توانند شبکه‌های دلخواه خود را تماشا کرده و یا از میان موزیک‌ها و فیلم‌های متنوع، محتوای درخواستی خود را برای پخش انتخاب کنند.

میهمان شما می‌تواند تنها از طریق همین سیستم از اخبار محلی آگاه شود، وضعیت آب و هوا و اوقات شرعی محل اقامت خود را چک کند و از امکانات هتل استفاده نماید مثلاً منوی رستوران را مشاهده کرده و غذای مورد علاقه‌ی خود را سفارش دهد، سالن ورزشی یا استخر را رزرو کند و برای گردش در شهر تاکسی سفارش دهد.

علاوه بر این قابلیت افزودن سرویس‌هایی نظیر اتصال به سیستم‌های اعتبار سنجی و سیستم‌های هتلداری مانند Billing در این سیستم پیش‌بینی شده است و هنگام تسویه میهمان، صورت حسابش صادر می‌شود.

سیستم هوشمندسازی

اتاق‌های مجهز به سیستم‌های هوشمند، قابلیت تاثیرگذاری بیش‌تری بر روی میهمانان دارند. فرض کنید شما با یک Key Card وارد اتاق خود می‌شوید، به محض ورود چراغ‌ها روشن می‌شوند و پیغام خوش‌آمدگویی بر روی مانیتور داخل اتاق پخش می‌شود. شما می‌توانید تنها با یک ریموت کنترل پرده‌ها را کنار زده و میزان نور و روشنایی را مطابق میل خود تنظیم کنید و یا چراغ‌های بیش‌تری را روشن کنید، دمای اتاق را کنترل کنید و از هواساز و تهویه مطبوع بهره ببرید. تنها با استفاده از یک ریموت کنترل می‌توانید همه چیز را کنترل کنید. مواقعی که خسته هستید و دلتان نمی‌خواهد کسی مزاحمتان شود پیغام مزاحم نشوید را انتخاب کنید تا خدمه از آن آگاه شوند. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید ساعت را تنظیم کنید تا صبح به راحتی برخیزید، علاوه بر این با Room Service ارتباط برقرار کنید و صبحانه سفارش دهید.

سرویس‌های قابل ارائه در هتل بر روی بستر  GPON

  • اینترنت پر سرعت 100M
  • ایجاد شبکه گسترده Wi-Fiدر محیط هتل
  • سیستم تلفن VoIP
  • تلفن آنالوگ
  • مانیتورینگ دوربین مدار بسته
  • سیستم تشخیص آتش‌سوزی
  • سیستم‌های دسترسی درب
  • سیستم خودکار حسابداری
  • IPTV با کیفیت بالا

با پیاده‌سازی این راهکارها آسایش و راحتی برای میهمانان فراهم شده و موجب می‌شود علاقه‌ی بیش‌تری به اقامت در هتل شما داشته باشند
در این راستا شرکت تدبیر پرداز دلسا نماینده انحصاری تجهیزات ZYXEL در ایران مفتخر به ارائه‌ی راهکارهای جدید، مقرون به صرفه، با ارزش و با کیفیت GPON به هتل‌ها می‌باشد.