زمان نگه‌داری شارژ باتری اسمارت‌فون خود را با این نکات افزایش دهید

/ 19 سپتامبر 16

smart phone

باتری گوشی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که در بررسی گام‌های انتخاب و خرید اسمارت‌فون بدان توجه می‌شود؛ فاکتوری اساسی که در مقایسه با سایر اجزای مهم، قلب تپنده گوشی  محسوب می‌شود.

با این که باتری‌های لیتیومی از نظر مراقبت و تعویض کاملا منعطف و سازگار هستند اما امروزه کمتر کسی وجود دارد که نگران شارژ مجدد باتری خود بعد از استفاده‌های مکرر در طول روز نباشد.

تکنیک‌های زیادی برای افزایش زمان نگه‌داری شارژ باتری وجود دارد که شما را از به کارگیری حالت‌های low battery یا Battery Saver بی‌نیاز می‌کند. تنها کافی است به چند نکته ساده که در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد توجه داشته باشید.

نکاتی برای افزایش زمان نگه‌داری شارژ باتری

 

مشکل طول عمر باتری و نگه‌داری شارژ در اغلب دستگاه‌های هوشمند وجود دارد. حتی این مشکل در آیفون آن‌چنان آزار دهنده بود که کارشناسان زیادی به فکر بررسی ترفندهای برطرف کردن طول عمر باتری آیفون افتادند.

بنابراین بلافاصله بعد از مشاهده تخلیه سریع باتری به فکر تعویض آن نیفتید و ابتدا ترفند‌های زیر را امتحان کنید:

بستن برنامه‌های جانبی و بلااستفاده

بستن برنامه‌هایی که زمان نگه‌داری شارژ باتری شما را کاهش می‌دهند بهترین و اولین راه‌حل است. برنامه‌های زیادی وجود دارد که در زمینه خود از قابلیت‌های پرمصرفی استفاده می‌کنند.

مثلا برنامه‌های چت و پیام‌رسان‌ها معمولا در پس زمینه از GPS استفاده می‌کنند. GPS مقادیر زیادی از باتری را درگیر می‌کند. برخی از برنامه‌های دیگر نیز نظیر پلیر‌ها که با پخش فیلم و موزیک مصرف زیادی دارند موثر هستند. از شبکه‌های اجتماعی نیز نباید غافل شد!

smart phone battery

حفظ دمای متعادل باتری

دقت داشته باشید که یکی از عوامل افزایش زمان نگه‌داری شارژ باتری موبایل، دمای آن است. نباید اجازه دهید که عوامل محیطی و داخلی گوشی سبب کاهش یا افزایش بیش از حد دمای گوشی شما شوند.

این کار در اجرای فرمان‌ها و بخش‌های دیگر موبایل نیز تاثیر‌گذار است. سعی کنید از قرار دادن گوشی در محیط باز و در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

با این کار طول عمر باتری شما بیش‌تر می‌شود و می‌توانید از باتری اولیه دستگاه به جای تعویض آن بیش‌ترین استفاده را داشته باشید.

جلوگیری از فول ‌شارژ شدن و تخلیه کامل دستگاه

فول‌شارژ شدن و تخلیه کامل دستگاه به یک اندازه برای موبایل شما مضر هستند. با این که خبرهای زیادی برای نگه‌داری شارژ برای یک هفته در گوشی‌های آینده و موارد مشابه به گوش می‌رسد اما به نظر می‌رسد نگه‌داری زیاد باتری در دستگاه نیز برای عمر آن چندان مفید نباشد!

اگر اجازه دهید شارژ باتری شما تا زیر ۵ درصد برسد ظرفیت و قابلیت نگه‌داری آن به تدریج کاهش می‌یابد.

در صورتی که شارژ دستگاه شما بسیار پایین است برای جلوگیری از آسیب دیدن به باتری گوشی را به مدت ۳۰دقیقه پیش از این که به شارژر دسترسی پیدا کنید خاموش نمایید.

litiume battery

پیشرفت‌های صورت گرفته برای افزایش زمان نگه‌داری شارژ

متخصصات علم شیمی در ایالات متحده آمریکا نکات زیادی برای افزایش مدت زمان نگه‌داری شارژ باتری لیست کرده‌اند و با توجه به تصویرسازی سه بعدی باتری‌های لیتیوم توانسته‌اند ایده‌های مناسبی برای باتری‌های قوی‌تر که ظرفیت بیش‌تری برای نگه‌داری جریان برق دارند پیشنهاد دهند؛ اما این ایده‌ها هنوز در حد طرح هستند!

منبع: هات‌اپ‌نیوز