سهم توییتر از ترافیک سازمان‌های خبری ۱.۵ درصد است

/ 23 آوریل 16

۴۶ درصد ترافیک اینترنت مال شبکه‌های اجتماعی است

Top-Traffic-Referrals-Sources

اگرچه گزارشات فصلی توییتر نشان می‌دهد میزان افزایش کاربرانش با کاهش روبه‌روست اما هنوز توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی خبری مورد توجه کاربران سراسر دنیاست. با توجه به سرعت و محدودیت کاراکتری که این شبکه دارد، اخبار و به دنبال آن واکنش مردم به رویدادها و خبرها به سرعت در توییتر پخش می‌شود و به بیرون از این شبکه اجتماعی راه می‌یابد. اما چطور می‌توان فهمید نفوذ توییتر چقدر است و چه محتوایی چقدر کاربران را درگیر خود می‌کند. بر اساس تحقیقی که اخیراً موسسه Parse.Ly انجام داده است ۸.۵ درصد ترافیک اینترنت به توییتر اختصاص دارد.

موسسه تحقیقاتی Parse.Ly با همکاری توییتر اطلاعات ۲۰۰ سایت را در توییتر برای دو هفته رصد کرد تا متوجه تاثیر انتشار اخبار و نفوذ توییتر در جامعه خبری شود. در میان این ۲۰۰ کاربر، برخی بسیار فعال بودند و برخی فعالیت زیادی نداشتند. اما کاربران محتوای جالب و قابل اشتراک‌گذاری منتشر می‌کردند.

یکی از نتایجی که این تحقیق داشت این بود که در کنار اهمیتی که میزان فعالیت کاربران در توییتر دارند، تولید محتوا بر اساس شناخت کاربران و مخاطبان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.شناخت مخاطبان و انتشار محتوای مختص به آن‌ها به دیده شدن و کسب موفقیت در توییتر کمک زیادی می‌کند.

در توییتر دو نوع محتوا وجود دارد یکی مکالمات محاوره‌ای منتشر می‌کنند. داغ‌ترین خبرها هم نمی‌توانند با مکالمات محاوره‌ای توییتر رقابت کنند.

برای مثال می‌دانید که این روزها انتخابات آمریکا یکی از داغ‌ترین سوژه‌های کاربران آمریکایی است. در ماه مارس ۲۰۱۶ حدود ۱.۹ میلیون توییت خبری درباره انتخابات منتشر شد که حدود ۶ درصد تمام توییت‌های این دوره است. مثال دیگر حملات تروریستی بروکسل است. در ۲۲ مارس ۲۰۱۶ سه انفجار تروریستی در بلژیک اتفاق افتاد؛ یک خبر تکان‌دهنده و غم‌انگیز که جهان را شوکه کرد. بسیاری از سازمان‌های خبری، خبرنگاران و کاربران شروع به انتشار اخبار انفجارهای تروریستی کردند. آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۲ هزار توییت در عرض ۲۴ ساعت از سوی ۳۴ هزار نفر منتشر شد که به خبر حمله بروکسل لینک داده بودند.

با توجه به فعالیت خبرنگاران در توییتر، می‌توان گفت این شبکه اجتماعی جایی است که خبرنگاران اخباری که به دست می‌آورند را قبل از تایید یا انتشار در نشریه‌شان، آن‌جا منتشر می‌کنند. در حقیقت توییتر، رسانه‌ای است که اخبار را پررنگ‌تر می‌کند.

هرچند توییتر، به عنوان منبع به بزرگی فیس‌بوک و گوگل نیست اما مکانی منحصر به‌فرد و کم خرج است که انتشار اخبار از آن‌جا آغاز می‌شود. تحقیق انجام شده نشان می‌دهد توییتر ۱.۵ درصد از ترافیک سازمان‌های خبری معمولی را به خود اختصاص داده است.

سایت Digital Trends نیز گزارش داده است یه صورت متوسط از هر هشت توییت یک توییت خبر است  و هر توییت به صورت متوسط سه بار کلیک خورده و ۰.۷ بار ریتوییت می‌شود.

بر اساس تحقیقی که Parse.Ly انجام داده است ۴۶ درصد ترافیک اینترنت به شبکه‌های اجتماعی تعلق دارد. بعد از شبکه‌های اجتماعی، جست و جو با سهم ۴۰ درصدی از ترافیک اینترنت قرار دارد. جالب است بدانید این تحقیقات نشان داده است امروز RSSها تنها ۱ درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.این آمارها نشان‌دهنده تغییر کاربران دهه جاری است.

این موسسه آماری برای مقایسه محتوای معمولی با محتوای جالب کاربران را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ناشران با محتوای معمولی در توییتر ۱.۵ درصد ترافیک توییتر را دارند، ۸ توییت درباره هر مطلبی می‌کنند، هر توییت‌شان ۳ بار کلیک می‌شود و هر توییت‌شان ۰.۷بار ریتوییت می‌شود. در عوض ناشران فعال با محتوای جالب ۱۱ درصد ترافیک توییتر را دارند، ۱۸۰ توییت درباره هر مطلبی می‌کنند، هر توییت آن‌ها ۱۸ بار کلیک می‌خورد و هر توییت آن‌ها ۴ بار ریتوییت می‌شود.

 

 

منبع: فناوران