سونی شرکت سازنده تراشه‌های LTE را خریداری کرد

/ 28 ژانویه 16

sony LTE

شرکت سونی امروز اعلام کرد به منظور تقویت جایگاه خود در حوزه اینترنت اشیاء، برای خرید شرکت آلتیر که در زمینه ساخت تراشه‌های LTE  موبایل فعالیت دارد با این شرکت بر سر قراردادی به ارزش 212 میلیون دلار به توافق رسیده است.

شرکت آلتیر در زمینه فناوری تراشه‌های ارتباطی و هم‌چنین نرم‌افزارهای مرتبط با فناوری LTE و 4G در شبکه‌های تلفن همراه فعالیت دارد. سونی قصد دارد از دستاوردهای این شرکت برای تکمیل فناوری حسگرهای خود از جمله GNSS (سیستم ماهواره‌ای جهانی ناوبری) و هم‌چنین حسگرهای تصویری استفاده کند و دستگاه‌هایی جدید با قابلیت اتصال به شبکه‌های سلولی و مجهز به حسگر بسازد.

سونی انتظار دارد فناوری LTE که هم اکنون در اکثر نقاط دنیا برای ارتباطات موبایلی به کار می‌رود، نقش پررنگ‌تری را در اینترنت اشیاء ایفا کند، چرا که هر روز به تعداد دستگاه‌های کوچک مجهز به تراشه‌های سلولی و قابلیت اتصال به اینترنت و بهره‌گیری از خدمات ابری یا Cloud افزوده می‌شود.

LTE هر روز جایگاه قدرتمندتری در حوزه فناوری سلولی پیدا می‌کند و به یکپارچگی آن با اینترنت اشیاء افزوده می‌شود. اپراتورهای تلفن همراه نیز نسبت به توسعه این فناوری اقبال نشان داده اند. شرکت وریزون، از اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا، سال گذشته از تراشه‌هایی برای اینترنت اشیاء رونمایی کرد که قابلیت اتصال به اینترنت با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه را داشتند.

شرکت سونی در ماه مهر نیز از خرید شرکت سافت کینتیک در بروکسل که در زمینه فناوری حسگرهای تصویری با استفاده از روش ToF فعالیت دارد خبر داده بود. سونی اعلام کرده از این فناوری صرفا در زمینه عکاسی استفاده نخواهد کرد و آن را در سایر حوزه‌های مرتبط با حسگرها نیز به‌کار خواهد برد.

آن‌طور که شرکت آلتیر در وب‌سایت خود ادعا کرده، تراشه‌های ساخت این شرکت در حال حاضر در میلیون‌ها دستگاه با قابلیت اتصال به شبکه LTE به‌کار رفته است. این شرکت تراشه‌هایی برای اتصال LTE با سرعت‌های مختلف می‌سازد.

منبع: تک‌شات