پدال گاز هوشمند ساخت بوش به زودی وارد بازار می‌شود

/ 26 ژانویه 16

bosch

تا به حال درباره بلندگوهای متصل به اینترنت، لامپ‌های متصل به اینترنت و البته خودروهای متصل به اینترنت شنیده‌ایم. ولی این اولین بار است که خبری درباره پدال گاز متصل به اینترنت می‌شنویم. پیش از آن‌که ابروهای خود را از تعجب بالا بیاندازید اجازه دهید توضیح دهیم پدال گاز متصل به اینترنت ساخت شرکت بوش چه کارهایی انجام می‌دهد: هفت درصد کاهش مصرف سوخت و البته کاهش میزان مرگ و میر در تصادفات. این قابلیت‌ها با ایده جالب افزودن بازخوردهای لمسی به پدال گاز و اتصال آن به سیستم جامع خودرو و در نهایت به اینترنت عملی شده است.

ممکن است بگویید هفت درصد کاهش مصرف سوخت رقم چشمگیری نیست، ولی بد نیست بدانید که همین میزان اندک نیز در بلند مدت موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. وقتی صحبت از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود حتی یک درصد نیز با ارزش محسوب میشود. پدال ترمز اینترنتی بوش قادر است با تک تک سیستم‌های موجود در خودرو ارتباط برقرار کند. این ترمز از طریق لرزش‌های قابل احساس که موجب پرت شدن حواس راننده نمی‌شوند به او اعلام می‌کنند وقت آن رسیده که فشاری را به پدال وارد کند. اما همان‌طور که انتظار می‌رود، راننده اختیار نهایی را در وارد کردن فشار به پدال گاز دارد.

پدال می‌تواند به سه طریق بازخورد را به راننده منتقل کند. راه اول، اطلاع‌رسانی از طریق لرزش است. هم‌چنین روشی مشابه ضربه زدن وجود دارد که به راننده اعلام می‌کند بهترین زمان برای گاز دادن یا سوییچ بین موتور برقی و بنزینی چه زمانی است. هم‌چنین، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که از گاز دادن شما در مواقع نامناسب جلوگیری کند.

این پدال هم‌چنین می‌تواند به سیستم ناوبری و کمکی خودرو متصل شود و هشدارهای تصویری را به اطلاع راننده برساند. برای مثال، وقتی آن را به سیستم پیشگیری از تصادف متصل کنید، می‌تواند با هشدار لرزشی نسبت به خطرهای گاز دادن در یک لحظه مشخص راننده را آگاه سازد.

این پدال قابلیت اتصال به اینترنت و یا خودروهای دیگر و هم‌چنین اتصال به زیرساخت حمل و نقل شهری و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دارد. این‌ها باعث می‌شوند این پدال به عنوان مرکزی برای پردازش همه این اطلاعات و صدور هشدارهای لازم عمل کند، آن هم به طریقی که موجب حواس پرتی راننده نشود.

بوش هنوز زمان و نحوه عرضه این پدال به بازار را اعلام نکرده است. اما با توجه به نقش پر رنگ این شرکت در تامین قطعات خودرو انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه این پدال باشیم.

bosch

bosch

 

منبع: تک‌شات