چند نکته در هنگام خرید مودم جیبی

/ 13 جولای 19

از برترین تکنولوژی‌هایی که تا به حال تولید شده است، می‌توان به مودم جیبی، مای-فای یا به صورت عامیانه “مودم‌های همراه” اشاره کرد.

این دستگاه‌های کوچک قادرند تا برای دستگاه‌های الکترونیکی اعم از موبایل و تبلت، اینترنت فراهم بکننداما این دستگاه‌های کوچک هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و در هنگام خرید می‌بایست بعضی نکات مهم را رعایت نمود.

  • پشتبانی از وای-فای

 

 

مودم جیبی

 

تعدادی از مودم جیبی‌هایی که در بازار وجود دارند، از وای-فای پشتیبانی نمی‌کنند و این قابلیت رو ندارند. ( فقط بر روی یک دستگاه قابل استفاده هستند )

 علاوه بر آن، بسیاری از فروشندگان این مودم‌ها به خریداران اطلاعات کافی نمی‌دهند.

اگر داشتن وای–فای و به اشتراک‌گذاری اینترنت برای شما مهم است حتما قبل از خرید، اطلاعات کافی از اینترنت، دوستان و آشنایان کسب کنید تا از خرید خود رضایت کامل داشته باشید.

  • باتری

مودم جیبی

 

بسیاری از مودم‌های همراه توسط باتری تغذیه می‌شوند ولی بعضی از این مودم‌ها هستند که توسط برق نغذیه می‌شود. حتما در زمان خرید مودم جیبی دقت کنید که منبع تغذیه آن چیست.

چرا که ممکن است مودمی را خریداری کنید که فقط از طریق برق تغذیه شود و نتوانید آن را با خود به جاهای مختلف حمل و نقل کنید.

  •  صفحه نمایش و پشتیبانی از SMS و USSD

بسیاری از مودم‌های همراه دارای صفحه نمایش برای نشان دادن اعلانات مانند SMS )پیامک( یا تنظیم کردن تنظیمات را ندارند و این موضوع ممکن است برای بعضی‌ها مشکل ساز شود.

حتما مودم‌هایی را تهیه کنید که دارای صفحه نمایش باشند تا بتوانید از کارکرد مودم کاملا با خبر باشید.

البته می‌توانید در زمان خرید مودم جیبی از دستورالعمل‌ها کمک گرفته و ببینید آیا دارای صفحه نمایش دارد یا خیر. علاوه بر آن، حتما دقت کنید که آیا این مودم‌ها از SMS یاUSSD  پشتیبانی می‌کند.

مودم جیبی

 

 

  • ابعاد

 

مودم جیبی

 

مودم‌های همراه معمولا دارای وزن کمی می‌باشند و ابعاد آن‌ها نیز انداره کف دست می‌باشد. در زمان خرید حتما دقت کنید که وزن و ابعاد آن‌ها چقدر است و بر اساس نیازتان آن‌ها را خریداری کنید.

با رعایت این چند نکته، شما قادر به خرید بهترین مودم جیبی خواهید بود.