راهکارهای Hospitality

/ 11 آگوست 16

Hospitality

hospitality

در جامعه کنونی استفاده از شبکه‌های Wi-Fi به طور چشمگیری بر روی روند زندگی و کار ما تاثیر می‌گذارد. برای مثال استفاده از سرویس اینترنت در هتل‌ها به یکی از معیار‌های مهم مسافران در انتخاب هتل‌ها تبدیل گردیده است. با توجه به اطلاعاتی که در سایت Hotel.com وجود دارد، افرادی که سفر تجاری و کاری به شهرهای مختلف دارند، معمولا ۵۰% از انتخاب هتل به نوع سرویس اینترنت، پوشش آن و کیفیت ارائه آن در هتل‌ها بستگی دارد و هم‌چنین ۲۵% از دلایل انتخاب یک هتل برای مسافرین معمولی نیز سرویس اینترنت و پوشش آن می‌باشد. سرویس اینترنت به عنوان یک سرویس ارزش افزوده می‌تواند بر روی سایر درآمدهای هر مجموعه تاثیر مثبت بگذارد و با افزایش مشتریان و رضایت‌مندی در آمدهای مجموعه را افزایش دهد. از همین رو شرکت ZyXEL با توجه به موضوع تجهیزات، امکانات جدیدی به وجود آورده و سه نوع راهکار اساسی به صاحبان مشاغل مانند هتل‌ها، کافی‌نت‌ها، رستوران‌ها، سازمان و ارگان‌های بزرگ و … پیشنهاد می‌دهد.

 
 
 

راهکار اول:

برای هتل‌ها با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ نفر

Hospitality gateway

این راهکــــار جهت پایین آوردن هزینه‌ها و بالا بردن رضایت‌مندی طـــراحی شده است. در این راهکار از Access Pointهای میان رده با قیمت بسیار مناسب استفاده گردیده و دارای کنترلر کوچک ولی با امکانات بسیار زیاد است که بر روی آن تعبیه شده است. این کنترلر به تنهایی قادر به مدیریت تمام کاربران، اتصالات اینترنت و حتی محاسبه هزینه اینترنت هر یک از کاربران به صورت جداگانه می‌باشد. این کنترلر به همراه یک پرینتر مخصوص چاپ می‌باشد که رسید هزینه اینترنت را به صورت چاپی به مشتری ارائه می‌دهد. برای راه‌اندازی سرویس مورد نظر نیاز به تجهیزات جانبی دیگر نمی‌باشد. در صورتی که پوشش این تجهیزات برای این سطح از راهکار به اندازه کافی نباشد می‌توان با اضافه کردن Access Pointهای میان رده ارزان قیمت این پوشش را افزایش داد و یک محیط یکپارچه بی‌سیم برای کاربران به وجود آورد.

 
 
 
 

راهکار دوم:

برای هتل‌های بزرگ با ظرفیت بیش از ۸۰۰ نفرHospitality Solution

 

این راهکار علاوه بر قابلیت‌های راهکار اول تجهیزات ارائه شده در این سطح می‌تواند یک سرویس یکپارچه در طبقات مختلف و فضای بیرونی ساختمان‌ها به وجود بیاورد و هم‌چنین امکان نصب چندین پرینتردر مکان‌های مختلف ساختمان وجود دارد.

 
 
 
 
 
 

راهکار سوم:

برای هتل‌های بسیار بزرگ، شرکت‌ها و ارگان‌ها

Hospitality Application Scenario

این راهکار علاوه بر قابلیت‌های ارائه شده در راهکار اول و دوم، دارای قابلیت مدیریت محتوا توسط کنترلرها و دارای سوییچ‌های که قابلیت POE دارند و هم‌چنین قابلیت نصب انواع مختلف AccessPoint و دوربین‌ها می باشد.

 
 

Application Diagram

 

معرفی

ZyXEL’s In-building Solution راه‌کاری جهت افزایش پوشش برای صدا و داده شبکه‌های تلفن همراه در داخل ساختمان می‌باشد. این راهکار جهت پاسخگویی به نیاز مشتریانی است که از پوشش ضعیف 3G/4G در محل کار یا منزل خود رنج می‌برند.

با استفاده از این تجهیزات بدون نیاز به نصب تجهیزات اضافه مانند BTS  و دکل‌های مخابراتی به سادگی می‌توان پوشش 3G/4G را در داخل ساختمان‌ها به حداکثر رساند.

در این راهکار از دو نوع تجهیزات استفاده می‌شود :

  • دستگاه مرکزی
  • آنتن‌های هوشمند

هر دستگاه مرکزی می‌تواند ورودی تا ۴ آنتن خارجی را پشتیبانی کند. به این ترتیب سرویس از طریق ۴ آنتن خارجی دریافت و به وسیله ۸ آنتن داخلی در محیط پوشش داده می‌شود.

  • Supports up to 4 cells for input (2 x MIMO/4 x SISO/1 x MIMO + 2 x SISO)

با توجه به این‌که این دستگاه دارای POE  داخلی می‌باشد برای راه‌اندازی آن نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات اضافه مانند سوییچ،روتر و … نمی‌باشد.

مزایا

  • CAPEX پایین

مشتریان به راحتی می‌توانند تا هشت coverage extension را در محیط پیاده‌سازی کنند. با کابل کشی CAT6 و قابلیت POE، ZoneDAS  زایکسل می‌تواند در انواع محیط‌های ساختمانی قابل اجرا باشد و از هزینه‌های اضافی فیبر یا کابل کشی کواکسیال بکاهد.

  • سازگار با تمامی تجهیزات مخابراتی

تجهیزات مورد استفاده در این راهکار از کلیه مدل‌های تجهیزات مخابراتی مانند Macro, Micro and Pico BTS پشتیبانی می‌کند.

  • عملکرد ساده و قابلیت مدیریت قوی

این تجهیزات کاملا از EMS زایکسل (سیستم مدیریت یکپارچه تجهیزات) پشتیبانی می‌کند.این قابلیت باعث می‌شود تا کلیه تجهیزات نصب شده، کاربران آن‌ها و وضعیت سیگنال‌ها قابل مانیتور و بررسی باشد. هم‌چنین پیکربندی و راه‌اندازی تجهیزات را آسان می‌کند.

  • بهترین کارایی، تداخل کم‌تر

این تجهیزات اتصال کاربران با کیفیت بالا و کم‌ترین نویز را از طریق قدرت تشخیص نویز پس‌زمینه و خروجی قابل تنظیم و بهینه‌سازی شده آنتن‌های هوشمند فراهم می‌کند.

Services Of Hospital

Hospitality

خدمات و سرویس‌های بیمارستانی

Controller Management

Controller Management


 

این راهکار با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های بی‌وقفه و همزمان در خصوص نگه‌داری از بیماران و تجهیزات بیمارستانی می‌باشد. در این راهکار ابتدا شبکه‌ی وایرلس یکپارچه در محیط بیمارستان(توسط تجهیزات زایکسل از قبیل اکسس‌پوینت، سوییچ و کنترلر) به‌وجود می‌آید. این شبکه کاملا منطبق با تمام استانداردهای بیمارستانی و بدون هیچ‌گونه خطر برای بیماران و تجهیزات بیمارستانی می‌باشد. با توجه به در دسترس داشتن نقشه‌ی دقیق بیمارستان، محل نصب تجهیزات با دقت تعیین می‌گردد و پس از آن از طریق نرم‌افزار مخصوص Ekahau Vision  تجهیزات راه‌اندازی گردیده و آماده‌ی استفاده می‌گردد. در ادامه جهت تکمیل این راه‌کار از تجهیزات دیگری استفاده می‌گردد. تجهیزات هر کدام با وظایف خاص و برای پاسخ به نیازهای مختلفی طراحی گردیده‌اند. برای مثال:

 
 
 
 
 

 

Ekahau W4 wrist tags

Ekahau W4 wrist tagsدستگاه مدل Ekahau W4 wrist tags شبیه یک ساعت مچی می‌باشد که به دست بیمار وصل می‌گردد و در صورت نیاز به پیدا کردن محل بیمار می‌توان بلافاصله تمام مسیر طی شده توسط وی (به طور مثال از رادیولوژی به آزمایشگاه و از آزمایشگاه به پخش پرستاری و آخرین محل فعلی وی) را پیدا کرد.
 
 
 
 
 
 
 

Ekahau HS1 Humidity & Temperature Sensor

Ekahau HS1 Humidity & Temperature Sensorدستگاه مدل Ekahau HS1 Humidity &  Temperature Sensor می‌تواند دمای محیط و رطوبت را اندازه‌گیری و به‌صورت Real time نشان دهد. (-40° to +85° C / -40° to 185° F)
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ekahau B4 Badge Tag

Ekahau B4 Badge Tagدستگاه مدل Ekahau B4 Badge Tag یک کارت هوشمند است و می‌تواند به‌صورت دو طرفه ارتباط برقرار کند. صفحه نمایش روی این دستگاه کاربر را قادر می‌سازد که پیام دریافت نماید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ekahau A4 and A4+ Asset Tags

Ekahau A4 and A4+ Asset Tagsدستگاه مدل  Ekahau A4 and A4+ Asset Tagsبر روی دستگاه‌های سیار بیمارستانی نصب می‌گردد و موقعیت دستگاه را به ما نشان می‌دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ekahau TS Temperature Sensors

Ekahau TS Temperature Sensorsدستگاه مدل Ekahau TS Temperature Sensors می‌تواند برای اندازه‌گیری، نظارت و گزارش دمای هوای فریزر و یخچال در بیمارستان‌ها به‌کار می رود. (-50° to 125° C / -58° to 257° F. An optional cryo probe enables measuring temperatures as low as -200° C / -328° F)
 
 
 
 
 
 
 
 

با توجه به استفاده ی همزمان این تجهیزات از تکنولوژی وای‌فای و RFID می‌توان کاربردها و امکانات دیگری را نیز در آینده برای آن‌ها پیش‌بینی کرد. نسخه‌ی نرم‌افزار موبایل جهت سیستم عامل ios برای این راه‌کار پیش‌بینی شده است تا بتواند به طور بی‌وقفه به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود.

Wireless Network Of Internet & Telephone Executive Planwireless network and internet

طرح اجرایی شبکه بی‌سیم انتقال اینترنت و تلفن ثابت

امروزه استفاده از شبکه‌های بی‌سیم از سریع‌ترین و جدید‌ترین تکنولوژی‌های ارتباطی محسوب می‌شود و در زمینه ارائه سرویس‌های مختلف در این فناوری راه‌کار های مختلفی برای بهبود عملکرد به اشتراک‌گذاری اطلاعات و فراهم آوردن دسترسی به شبکه جهانی اینترنت در سازمان‌ها و موسسات و مراکز تجاری و تفریحی و … تحت محیط کنترل شده و قابل نظارت برای مدیران و مسئولین اجرایی ایجاد می‌کند که یکی از این تکنولوژی‌ها تحت عنوان سرویس Wi-Fi-Fixed شناخته می‌شود.

سرویس Wi-Fi-Fixed

برای اتصال به اینترنت راه‌کارهای مختلفی از جمله VPN ,PPPoE و … وجود دارد که معمولا نحوه استفاده از اینترنت توسط کاربران را براساس یکی از سرویس‌های موجود انتخاب می‌کنیم. مزیت این روش به بقیه‌ی روش‌ها این است که نیاز به تنظیمات خاصی در سمت کاربر ندارد. برخی از نکات امنیتی در سرویس وایرلس که لازم است تمام کاربران از آن مطلع باشند، به شرح زیر است. تمامی مراحل اتصال کاربران به شبکه اینترنت بر اساس متد احراز هویت PPPoE و سرورهای AAA که برای اینترنت ADSL  هم مورد استفاده قرار می‌گرفته انجام می‌شود به این شکل که به هر کاربر یک شناسه و رمز عبور تخصیص داده می‌شود و از آن برای اتصال به اینترنت روی بستر وایرلس استفاده می‌شود.

در طرح‌های زیر امکانات زیر ارائه می‌شود:

  • مدیریت متمرکز وضعیت رادیو‌ها از نظر مصرف منابع و تعداد مشترکین
  • لاگ سرور مرکزی از وضعیت رادیو‌ها
  • سیستم پشتیبان‌گیری به‌صورت روزانه و هفتگی و ماهانه
  • امکان مشاهده وضعیت اتصال هر کاربر برای پشتیبانی فنی

 

 

Design 1: با استفاده از Wireless+ATA

wireless ptp run

Design 2: با استفاده از VOIP Gateway

VoIP Gateway

Design 3: با استفاده از DSLAM

DSLAM

Design 4:با استفاده از DSLAM

DSLAM1

تجهیزات مورد نیاز

1- سرور نرم‌افزار مدیریت کاربران

یکی از نیازمندی‌های ارائه سرویس مناسب، مدیریت و کنترل کاربرانی که از سرویس استفاده می‌کنند از نظر حجم و سرعت و مدت زمان استفاده از سرویس و… توسط این نرم‌افزار کنترل می‌شود که در حال حاضر می‌توان از همان سرور سرویس ADSL استفاده نمود.

2- آنتن‌های سرویس Wi-Fi/ Access Point 

لایه نهایی ارتباط با مشترکین به‌صورت بی سیم در این بخش قرار داده می‌شود.

3- سوییچ اصلی / سوییچ‌های زیر مجموعه

جهت برقراری زیرساخت‌های ارتباطی بین بخش‌های مختلف بی‌سیم (WiFi Zone) از تجهیزات سوییچ و تکنولوژی‌های سوییچینگ از ZyXEL و کلمه مختلف متناسب با نیاز سازمان استفاده می‌شود که در سایت‌ها موجود می‌باشد.

4- مبدل E1 به SIP برای تلفن ثابت

برای انتقال بوق تلفن ثابت به مشترکین از دستگاه مبدل E1 به SIP شرکت ZyXEL استفاده می‌شود که با توجه به نوع فعالیت و تعداد شماره تلفن درخواستی می‌توان از مدل های مختلف این دستگاه استفاده نمود.

5-DSLAM

برای انتقال تلفن و اینترنت به صورت همزمان می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. مزیت استفاده از این دستگاه نیاز نبودن به دستگاهی برای تلفن در سمت مشترک می‌باشد و تنها کافیست سیم ورودی را به اسپیلتر متصل کرده و از خروجی‌های آن به مودم و تلفن ارتباط دهند.

6-VOIP Gateway

برای انتقال بوق به  مشترکین استفاده می‌شود.