راه‎اندازی خط تولید مودم‎های زایکسل در ایران

/ 30 ژانویه 19

تولید تنها راه نجات شرکت‎هایIT در شرایط اقتصادی فعلی است

 

رییس اتحادیه فناوران در نشست با مدیرعامل شرکت دلسا اعلام کرد؛

تولید تنها راه نجات شرکت‎هایIT در شرایط اقتصادی فعلی است.

 

رییس و نایب رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران ابتدای هفته جاری نشستی صمیمانه با مدیرعامل شرکت مهندسی تدبیرپرداز دلسا داشتند که در این نشست فرهاد کرم‎زاده ضمن معرفی محصولات و خدمات پشتیبانی دلسا، اعلام کرد؛ خط تولید مودم‎های زایکسل (ZYXEL) به زودی در ایران راه‎اندازی می‎شود و مقدمات انجام این کار فراهم شده است.

خط تولید زایکسل در ایران

روابط عمومی اتحادیه فناوران- سیدمهدی میرمهدی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در نشست با مدیرعامل شرکت تدبیرپرداز دلسا با بیان این‌که شرایط اقتصادی و واردات کالا در کشور به گونه‎ای است که شرکت‎ها برای ادامه فعالیت به سمت تولید محصولات در داخل کشور بروند، گفت: واردات کالا به خصوص کالاهای رایانه‎ای به کشور بسیار محدود شده و بر اساس آمار موجود تنها به یک سوم از کل ثبت سفارش‎ها پاسخ داده شده است.

وی افزود: اکنون اتحادیه فناوران رایانه تهران به عنوان مرجع ثبت سفارش کالاهای رایانه‎ای دچار چالش شده است، زیرا از یک سو موظف است به تمامی درخواست‎های فعالان صنف رسیدگی کند و از سوی دیگر وزارت صنعت به ما اعلام کرده که چرا اتحادیه همه شرکت‎ها را برای ثبت سفارش تایید می‎کند.

 میرمهدی با بیان این‌که واردکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شده‎اند، گفت: باید به سمتی برویم که خط تولید کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد، راه‎اندازی شود. هرچند که از تولیدکنندگان واقعی هم حمایتی صورت نمی‎گیرد.

خط تولید زایکسل در ایران

در ادامه این نشست، کرم‌زاده در مورد فعالیت دلسا در بازار رایانه کشور توضیحاتی ارایه کرد و گفت: شرکت مهندسی تدبیرپرداز دلسا سال ۷۹ تاسیس شد و از سال ۸۶ تا کنون به عنوان نماینده انحصاری زایکسل (ZYXEL) در ایران و خاورمیانه فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: این شرکت دارای ۴۴ نماینده‌ توزیع تجهیزات خانگی و اداری و ۲۴ دفتر خدمات پس از فروش در سراسر کشور است و رشد کمی و کیفی این شبکه فروش و خدمات پس از فروش در دستور کار جدی کارکنان این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت دلسا با بیان این‌که در شرایط اقتصادی فعلی شرکت‎ها به‌جای رقابت باید باهم همکاری داشته باشند، گفت: تلاش کردیم تا با همکاران خود همکاری خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در این وضعیت اقتصادی که شرکت‎های زیادی با مشکل مواجه شده‎اند، زمینه‎های توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: تشکل‎های صنفی به خصوص اتحادیه‎ها، خانه امید اعضای صنف خود هستند و مدیران شرکت دلسا نیز به کار صنفی اعتقاد زیادی دارند.

وی در مورد راه‎اندازی خط تولید مودم‎های زایکسل (ZYXEL) گفت: با شرکت زایکسل در این خصوص مذاکراتی  برای انتقال تکنولوژی به ایران صورت گرفته است و به احتمال بسیار زیاد از نیمه اول سال 98 مودم‎های تولیدی زایکسل وارد بازار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مدیران شرکت زایکسل اسفندماه سال‎جاری از خط تولید مودم‎ها بازدید خواهند کرد، تصریح کرد: قطعا این مودم‎ها با همان کیفیت اولیه در ایران تولید می‎شوند و تفاوتی با مدل‎های قبلی ندارند.

منبع: اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران