دوست دارید روترهای آینده شبیه جواهرآلات متصل به دیوار باشند؟

/ 13 آگوست 16

jewerly router

روتر وای‌فای Plume سبک، جمع وجور و بدون سیم است. خود این دستگاه شبیه به دستگاه‎های خوشبو کننده هوا یا چراغ خواب مخصوص کودکان یک دو شاخه دارد که به پریز برق متصل می‎شود.

با این روتر از وای‌فای روی خطوط برق استفاده کنید

بیش‌تر به این دلیل که Plume بخشی از نسل جدید روترهای وای‎فای است که دیگر با ظاهر جعبه مانند معمول ساخته نمی‎شوند و از طراحی وب ۲ بهره می‎برند و دیگر خبری از چراغ‎های چشمک زن در آن‌ها نیست، سازندگان از آن به عنوان «نمادی از یک اتصال شبکه ظریف» یاد می‎کنند. بنیان‌گذار شرکت Branch Design و مدیر طراحی Plume، جاش مورستین می‎گوید: «شما دیگر به چراغ‎های چشمک‌زنی که به شما اعلام کنند همه چیز خوب است، نیاز ندارید.»

branch design

Plume می‎تواند به طور همزمان چندین دستگاه را به یک‌دیگر متصل کند و این توانایی را دارد که تا ۲۳۰ مترمربع از خانه شما را تحت پوشش امواج بی‎سیم قرار دهد. هریک از این دستگاه‎ها که سازنده نام آن را pod  گذاشته است با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه یک حافظه قابل استفاده دارد که در اتاق‎هایی که شما بیش‌تر از اینترنت استفاده می‎کنید، سرعت بیش‌تری را به شما ارائه می‎کند. در روترهای خانگی معمولی قدرت سیگنال وای‎فای در اتاقی که دستگاه در آن قرار دارد بیش‌تر است، اما Plume در همه جا و در هر اتاق که یک pod در آن قرار داشته باشد، هم‌چنان سرعت بالای خود را حفظ می‎کند. سازندگان این دستگاه می‎گویند این اولین بار است که یک سیستم وای‎فای خانگی می‎تواند چنین کاری را انجام دهد و این توانایی به واسطه الگوریتم‎های مبتنی بر کلاود امکان‌پذیر شده است.

jewerly router

این شرکت در حال حاضر سفارشات پیش خرید این محصول را می‎پذیرد و قرار است تا پاییز امسال آن را روانه بازار ایالات متحده کند.

مورستین می‎گوید: «همه ما در مواجهه با روترها تجربه‎های تلخی را پشت سر گذاشتیم، ما سیم‎ها را از پریز جدا کرده و مجددا آن را متصل می‎کنیم و به این امید که اتصال به اینترنت برقرار شود، منتظر چراغ‎های چشمک زن می‎نشینیم.» اما Plume قرار است فرایند نصب روتر را ساده‎تر کند، به این شکل که تنها کافی است شما podها راه به یک مودم کابلی یا DSL متصل کرده و بلافاصله از آن استفاده کنید (در این دستگاه هم چند چراغ تعبیه شده اما تنها زمانی چشمک می‎زنند که شما در حال انجام تنظیمات باشید یا مشکلی به وجود آمده باشد.)

branch design

یکی دیگر از موسسان شرکت Branch Design و طراح این دستگاه، نیک کرونن می‎گوید: «حالا دیگر وقت آن رسیده که بدون زشت کردن محل کار یا اتاق خود به شبکه وای‎فای دسترسی داشته باشید. هدف اصلی این بود که به یک شی کوچک کاربردی دسترسی داشته باشیم که مثل ماهواره‎های موجود در فضا داده‎های مورد نظر شما را مستقیم به نقطه مشخصی در خانه شما منتقل کنند.»

این دستگاه‎ها که سازندگان آن نام podها و جواهرات را روی آن گذاشتند، از ماهواره‎ها الهام گرفته شده است، به این معنا که امواج به صورت یکپارچه و شناور در کل خانه شما در جریان هستند و در هر اتاقی به دور لپ‎تاپ و تلفن هوشمند شما در حال گردش هستند. کرونن می‎گوید: «گروه مهندسین ما سخت تلاش کردند تا podها تا حد ممکن کوچک طراحی شود و در زمان اتصال به پریز جای سایر پریزها را اشغال نکنند. با اتصال مستقیم آن به یک پریز شما دیگر نیازی به سیم و لوازم جانبی نخواهید داشت.»

plume

Plume چندان ارزان نیست و برای پیش خرید مدل استاندارد آن که شامل شش pod است باید ۲۳۴ دلار هزینه کنید. قیمت نهایی این روتر بعد از عرضه به بازار ۲۹۴دلار خواهد بود.